tisdag 10 november 2009

Håll fast vid din dröm!


Idag har det varit en seg och regning dag. Lugnt i butiken och jag har inte haft inspirationen på topp. November är inte min favvo månad samtidigt som jag idag uppskattar alla årstider och skiftningarna mer och mer. Men just november mörkret kan ju kräva lite mer kreativitet och varm choklad för att hålla humöret uppe. Jag kan ju också välja att gå inåt och låta mig ta ett lugnare tempo - lyssna på naturen.

Jag blandar lite av varje, gå inåt, tid för reflektion, sover lite mer men äter också lite mer choklad, kramas lite mer, skrattar med mina vänner och planerar för ljusare tider. Lyssnar på min kropp och försöker låta den leda! Men visst ibland tar tankarna över och som egen företagare är det en hel del att tänka på. Det jag kan sakna är ett nätverk att luta mig tillbaka mot och hämta kraft hos. Jobbar kompisar! Jag gick en kurs för något år sedan om kvinnligt företagande och där tog vi upp den här biten. Vikten av att bygga ett nätverk runt sitt företag. Männsikor som kan rådge, stötta, inspirera mm. Jag minns då att jag verkligen fick en A-ha upplevelse av detta. Jag har idag ett litet nätverk som jag trivs med vad gäller bokföring, bank och lite sådant. Men idag har jag kommit fram till att jag behöver ett större nätverk. Som vill vara med att bidra till min dröm vad gäller Be Happy.

Så från av att ha kännt mig lite ensam här en stund, har jag nu bytt ut denna känslan mot förväntan. Expansion! Känslan av att jag kan skapa exakt det jag önskar och av att det finns massor av människor som vill bidra till det jag önskar. Wow! Vilka kommer ingå i mitt framgångs-koncept?

Ett stort tack och en gó puss till min man som är mitt fantastiska bollplank bara genom att lyssna. För vi har ju alltid svaren inom oss! Finns det då någon där som jag vet bara lyssnar och låter mig vara just som jag är då lossnar det och svaren kommer.

Några text-rader från en Lundell låt dyker upp:

Håll fast vid din dröm
Lyssna till ditt hjärtas röst
Var stolt över ditt namn
Håll kärleken stark i ditt bröst
Låt ingen dra i dina trådar
Håll huvudet högt i ditt liv
Håll fast vid din dröm
Genom regn och sol
Håll fast vid din dröm

Har du någon dröm? Låter du den vara en kraft för dina val och något som bär dig framåt?

Jag känner mig så glad över att förstå att våra drömmar verkligen är våra egna och något som kan driva oss genom tuffare tider så att det blir enklare....med vetskapen om att min dröm blir min verklighet.

Jag känner en underbar ung tjej på 14 år. Hon lever redan sin dröm och inspirerar mig med sin kreativitet. Hon har just öppnat en web-shop http://www.mjsmycken.blogg.se/
Kika gärna in hos henne!

1 kommentar:

Malin sa...

Det är underbart att höra folk säga att de lever sin dröm! Många har inte ens drömmar, de har gått förlorade någonstans bland möten, telefonsamtal och ett måste att betala räkningar, något som ofta tyvärr måste gå före.
Jag lever i början av min dröm. Jag är massör, men läser nu till hudterapeut. Jag kan redan nu se min salong framför mig.. inredning, färger, möbler. Jag kan känna en doft, känna värmen och glädjen. En vacker dag blir drömmen sann! Tills dess fortsätter jag att läsa om din! :)
Hälsningar,
Malin