måndag 30 november 2009

Måndag, regn och ledig!

Idag är jag inte riktigt pigg. Jag har nog någon förkylning i kroppen och har kännt mig lite hängig ett par dagar. Så när kroppen idag fick tillfälle att bara vara så får det bli en sådan dag.
Mina lediga måndagar är sköna! Ibland väljer jag att hitta på något, fylla på inspiration och fixa ärenden. Ibland jobbar jag med web-shopen hemma vid datorn eller så slappar jag bara.

Jag har just haft min man hemma på lunch och idag blev det quinoa, lax med broccoli och palsternacka i ugn. Nu sitter jag framför pelletskaminen med filt och värmer mig.

Chattade just med en vän som befinner sig i Australien. Hon är där på kurs och ni kan läsa om hennes resa på www.lisenbengtsson.blogspot.com Det är ju häftigt att det går att kommunicera trots dessa enorma avstånd. Världen blir liksom mindre och större på en gång!
För tio år sedan använde jag i princip inte datorn och nu använder jag den varje dag.
Nu ska jag göra Inspirationsbrev inför december med julklappstips och annat.
Há en skön dag!

3 kommentarer:

M. sa...

hej ulrika!
tänkte önska dig en bra december :) hoppas att du mår bra denna kväll!:)

som jag har skrivit tidigare, tack för en bra blogg och för en webshop med mycket kul :)
take care! kram

Lisen Bengtsson sa...

Hej Ulrika,
skickar lite goda vibbar till dig!!
Saknar dig, tror att detta klimatet hade passat dig otroligt bra.
Om två dagar är det kurs igen...nu ska jag jobba lite.
kram Lisen

Martin Olsson sa...

Tack gör kommentaren på min blogg! Jag blir alltid lika positivt överraskad när någon dyker upp från ingenstans.

Din blogg har ett härligt positivt fokus där hälsa och miljö går hand i hand. Det tycker jag om. Jag länkar den till min!