fredag 4 december 2009

Fredagsmys!

Så är det fredag igen! För mig spelar det ingen större roll vilken dag det är. Jag gillar att sätta guldkant på vardagen och gör det gärna. Liten chokladbit till teet....god och vällagad mat....klä sig fint en helt vanlig måndag....eller vad jag känner för. Men visst - fredag är fredag och tid för lite extra mys. MYS - jag träffade en gång en kvinna som tycker att detta ord används för mycket. Mys, mysig används til höger och vänster. Jag funderade på detta och jag personligen använder nog detta ord ganska mycket. Tycker liksom att det är mysigt! Ha, ha ha - mer MYS till världen!


Jag fortsätter i chokladens tecken här på Be Happy. Butiken är välfylld med ekologisk choklad från Prestat, Renée Voltaire, Askinosie och Chocolate Orgániko. Det bjuds på varm choklad i butiken även i helgen. Det blev en lyckad kväll igår med glada kunder som fixade julklappar.


Här i Helsingborg kan vi i helgen njuta av Fredriksdals julmarknad som pågår fre-sön. För oss blir det nog ett besök dit på söndag. Dricka lite glögg och käka stekt "sillamacka med lök" det är njutning det. För mer info besök http://www.fredriksdal.se/ På marknaden hittar du mycket spännande som är tillverkat i trakten. Miljön är otroligt vacker och julstämmningen på topp!


Önskar dig en fin helg och njut av adventstiden! Skriver kanske något inlägg i helgen.

1 kommentar:

M. sa...

tittar in och önskar dig en fortsatt bra helg och en bra andra advent :) take care! kram