torsdag 10 februari 2011

Våga vara kraftfull!


Det är lätt att tappa bort sig själv bland alla kloka råd, kurser, coaching, healing, yoga, mindfulness, och allt vi idag har att välja bland för vår egen personliga utveckling. Jag har själv varit påverkad av mycket. På gott och ont! Tagit in det som varit bra och ibland det som varit mindre bra. På livets stig har jag lärt mig att mer och mer lyssna till mitt eget hjärta. Há kvar min intrigitet och samtidigt ödmjukhet. Jag lyckas ofta! Inte alltid... Men jag känner i hela min kropp när jag valt det rätta för mig - min sanning. När jag känner mig starkt och mer i kontakt med mig egen kraft vet jag att jag är på rätt väg.
Tro på dig själv och din egen förmåga! Lyssna och lär men tappa inte bort kontakten med dig själv och det du tror på. Sortera och fokusera! Raderna nedan har jag delat med mig av tidigare men det är så otroligt starka ord så dom tål att upprepas igen och igen.
Min önskan till dig idag - Våga vara kraftfull!

Nelson Mandelas tal
Det vi fruktar mest
är inte att vara otillräckliga.
Vår djupaste rädsla
är att vi har omätliga krafter.

Det är vårt ljus, inte vårt mörker
som skrämmer oss mest.

Vi frågar oss:
Skulle jag vara lysande, fantastisk,
begåvad och förbluffande?
Egentligen - hur kan vi undgå att vara det?

Du är ett barn av Gud.
Världen är inte hjälpt av din småbarnslek.
Det ligger inget stort i att krympa
så att andra människor i din närhet
skulle slippa känna sig osäkra.

Vi föddes för att förverkliga
Guds härlighet inom oss.
Den finns inte bara i några av oss:
Den finns i alla.

Och när vi låter vårt eget ljus skina
ger vi omedvetet andra tillåtelse
att göra detsamma.

När vi har gjort oss fria från vår egen rädsla,
gör vår närvaro andra automatiskt fria.

2 kommentarer:

Anonym sa...

så fint. jag läser mkt och har stort intresse för det här med hälsa friskvård och när man läser verkar det så enkelt men att bryta vanor är nog så svårt. tex man vet att ens kost inte är välgörande men att ändra är svårt man faller tillbaks på det som är "tryggt" och känns rätt för stunden men inte i längden.......då vet man inte vad som är råd, sanning från mitt inre eller gamal slentrian....
mkt att lära men kommit en bra bit på väg.....lite tankar från mig Lina
Have a nice day kram

Ulrika Forsell sa...

Just precis Lina! Det är då det gäller att lyssna på sitt inre, på kroppen. Bara för att någon mår utmärkt av tex rawfood är det ju inte exakt att alla gör det. Egentligen är det lite skrämmande av vi har problem att välja bort vad vi ska äta när många människor är glada om dom får mat för dagen. Paradoxernas värld! Tack för dina kommentarer - det är så roligt att få feedback på det jag skriver. Kram på dig!