onsdag 13 oktober 2010

Liten runda på stan!

Jag har varit på Be Happy och börjat packa ihop. Jag lämnar över lokalen nästa fredag! Det känns bara skönt och rätt. Även om affären och mitt koncept var jättebra...om jag får säga det själv..och det får jag för det är min blogg!!! I alla fall är det nya tider nu - med växande mage och annat som väntar. Jag har inte så mycket kvar på lager. En del udda Maya kläder, så vill någon superfynda så hör av er ulrika@behappy.se jag säljer kläderna till kanonpriser.
Jag och Björn tog en runda på stan. Det är härlig höstluft ute. Jag behöver äta nästan hela tiden för att hålla illamåendet borta. Det här är en ny erfarenhet för mig! Det blev mysfika på Espresso House med chailatte (sött te med kardemumma, ingefära mm och sojamjölk) scones och lite chokladboll. Lite sött kanske, men gott och stillade illamåendet för en stund. Ja! det är spännande att vara gravid och följa kroppens förändringar och lyssna på den. Magen börjar växa och det är en kul känsla. Plötsligt saknas det kläder i garderoben, nu vill jag bara ha mjuka bekväma, sinnliga, kvinnliga kläder. :) Känns kul att vara fin och framhäva magen!

Jag och en kompis har anmält oss till gravidyoga hos Anna på http://www.yogiana.se/ med början nästa söndag. Ska bli kul att yoga med andra gravida! Yogan känns som en viktig del i min graviditet även om jag inte kunnat träna knappt någonting. Men nu får det vara nog med illamående ( kan jag ju i alla fall hoppas och intala mig).

Jag har nog inte riktigt förstått att om 6 månader har vi en bebis hos oss. Vår egen lilla bebis! Wow, kan man förstå det innan den har kommit? Det är många tankar som snurrar och samtidigt finns en känsla av lugn inom mig.

Nu ska jag avsluta bitarna med butiken, ta några dagar ledigt och sen börja med "nya Be Happy". Som får växa fram till vad det nu vill bli tillsammans med bebisväxande. Kanske öppnas nya möjligheter i samband med att jag blir mamma. Möjligheter jag annars inte hade sett. Det får bli som det blir. Nummer ett för mig nu är att känna mig så harmonisk som möjligt.

Tänd lite ljus, ta en kopp te och njut av en mysig onsdagskväll.

4 kommentarer:

Sophie sa...

Jag är verkligen så glad för din skull Ulli. Längtar efter att få träffa både dig och din bebis:-)

Sophie sa...

Jag är verkligen så glad för din skull Ulli. Längtar efter att få träffa både dig och din bebis:-)

Helen sa...

Hjärtinnerligt grattis! Vad fantastiskt. Jag sitter här med min 4 månader gamla son i famnen och det är värt allt.

Och lycka till med dina nya steg i livet!

Heléne Persson sa...

Härligt att få läsa. Kram Heléne