lördag 12 oktober 2013

Skratt och vänskap!

Några dagar går snabbt och i morse var det dags att köra Lotta till flygplatsen. Även denna gång lyckades jag missa avfarten men min uppmärksamma vän påpekade att jag nog skulle svängt av vilket var helt rätt. Måste vara mitt undermedvetna som vill ha kvar henne på ön :). Vi var ute i god tid så vi hann ändå. Det blev ett snabbt "vi ses snart" när jag släppte av henne. Mmmm....återigen....det här med att säga hej då på flygplatser...den får jag jobba på lite till.
Jag har haft Lotta i mitt liv sedan jag var 16 år och sådan vänskap är guld värd. Avståndet förändrar ju inte det men visst är det väldigt kul att få vara tillsammans så här några dagar. Ha tid att prata, skratta och bara vara.....
Det har inte blivit tid att blogga för vi har haft fullt upp med annat. I torsdags blev det utflykt till Soller och i bergen är det som alltid magiskt. Det var fortfarande ganska mycket turister men ändå märks lugnet som finns där så snart man kliver ur bilen. Stillheten som får dig att bara vilja sitta där på lilla torget med en kaffe och bara njuta.
Vi hann med lunch, glass på Sollers glassfabrik (prova kokos) och kaffe på ett litet sött café.  Killen som drev caféet sedan 1 år tillbaka hade bestämt sig att följa sin dröm och öppna ett fik och varför då inte på en plats som för honom är  jordens vackraste, Soller. Ja varför inte?! Härligt när människor följer sina drömmar.








Vi avslutade torsdagen med en mycket lyckad kväll på Duke´s. God mat och dryck samt väldigt många skratt. Liten "fotosession" innan vi gick! Man får inte roligare än man gör sig....(dock något suddiga bilder....)




Igår var det Palma som gällde och lite shopping. Det var svalare igår och inser att höstkläderna behöver fyllas på. Skönt med lite nytt i garderoben för sommarklänningarna börjar blir lite "uttjatade". Vi tittade in på Massimu Dutti och där var väldigt mycket folk. Jag har aldrig varit därinne för jag har trott att där var tokdyrt men hittade en snygg tröja i ull/cashmere och en härlig sjal för helt ok pris. Dit kommer jag gå igen! Kul med höstkläder och nu i detta klimat kanske man faktiskt kan gå runt i ett par snygga jeans, skinnjacka och tunna stövlar utan att frysa ;)

Idag blir en lugn dag. Björn åker till Sverige mån-tors och det är läge att samla ihop lilla familjen en stund. Ni vet stämma av, förbereda och pussas lite. Det där med pussandet blir det lite för lite av emellanåt och vissa dagar känns det som att vi bara avlöser varandra här hemma. Det gäller att jobba även med sin relation. När mormor och morfar kommer ska jag och Björn ta en kväll på stan bara vi två. ( jaaa! mormor och morfar har ju inte sagt ja till att vara barnvakt men tror inte dom är så svårövertalade....).

Lotta jag och vi saknar dig redan! Välkommen snart igen och Helén och Malin - ni är sååå välkomna nästa lördag.
Så här fint lämnade Lotta gästrummet när hon åkte. Tack!


Kram alla bloggläsare!


1 kommentar:

Anonym sa...

Fina bilder! Och bilden på dig och Linn vid cafebordet hade jag förstorat och ramat in!
/Charlotte