lördag 14 december 2013

Mäktigt!

Jag har massor av kul att skriva om dagens fina julmarknad i Alaró. Men det kommer senare....ikväll blir det några bilder från det vackra luciafirandet som hölls igår av närmare 100 svenska barn på Placa Cort. Magiskt vackert! Fullt med människor av olika nationaliteter. Bland spanjorerna verkar detta vara en uppskattad händelse. Svenska kyrkan var på plats och det serverades varm korv och glögg.
Vi väntade en bra stund men vid kvart över åtta kom det efterlängtade tåget. Det var en stark känsla att uppleva något så svenskt här på Mallorca. Tårarna letade sig fram hos mig som ät lättrörd vid sådana här tillfällen.
Det sjöngs ett solo av en tjej till "Hallelujah" (Leonard Cohen). Hon sjöng så vackert och tog verkligen i när dom höga tonerna kom och så mötte kören med ett mjukt "hallelujah, hallelujah, hallelujah.....".
Jag fick lite av ett "holy moment" och har burit med mig det där ögonblicket hela dagen. Som att tiden stod stilla och jag kände en sådan frid mitt bland alla människor. Den vackra sången, all belysning, lilla familjen, glädjen över att vara här. När musik verkligen berör blir ord överflödiga. Detta blev ett sådant tillfälle.



Con Amor

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej....

Ska bli roligt att även här följa dina inlägg på DestinationMallorca ....din blogg har under en tid gett mig mycket trevlig läsning! Spännande med alla inlägg om Mallorca men även dina tankar om livet.

Ska besöka Mallorca...fått tips och även läst att Illetas är trevligt. Har du ngt bra tips på boende.....ser mest ut att finnas stora hotell?

Ser fram emot härliga dagar i Palma med omnejd!