lördag 3 augusti 2013

Alaró, Puerto Sollér - en härlig lördag

Vilken härlig dag! Bor jag verkligen här nu??? Det verkar så! För min familj är här, alla kläder hänger i garderoben och våra saker är på plats i nya hemmet. Whiii! Det tar sina dagar och veckor att landa in. Herre gud! Det tog mig nästan 1 år att känna mig som hemma i Båstad. Både jag och Björn tycker att allt har känts annorlunda än vi trodde. Redan när vi landade infann sig ett lugn och lite dämpat tillstånd. Inte dämpat dåligt...men inte så Wow! som vi trodde. Det liksom växer sig fram...sakta men säkert infinner sig den där goá känslan av att vi har ett fantastiskt år framför oss. Vi hyr 1 år till att börja med och sen får vi se....Men värmen och solen gör att det blir "slowgoing". Jag förstår att det är vad jag behöver. Ge mig själv lata dagar, sol och bad. Det finns massor av kreativitet och otålighet i mig. Jag vill så mycket! Vill igång med Be Happy, skriva. ordna inspirationsresor till ön och komma igång med yogan. Men jag ger det tid! Jag har tillit och vet att en ny resa bara precis har börjat.

Vår lördag har vi tillbringat med marknad i söta Alaró och bad i Puerto Sollér. Alaró vann mitt hjärta redan första gången vi var där i september. Ett litet torg med marknad varje lördag, små caféer i skuggan av träd och små gränder. Här råder lugnet fast att staden är fylld av marknadsstånd och människor.
Underbara Alaró
Sandwish Vegetal blev valet vid cafépaus....
Såpbubblor är alltid lika kul!
Apelsiner från ön såklart!

Ny hatt för dagen  -8 euro...



Vi tog vägen till Puerto Sollér över bergen och enorma olivodlingar.
Glasspaus.




Jag älskar denna plats på jorden, Puerto Sollér. Här är en del turister men ändå råder ett lugn här. Havet och bergen som omger.....här är det magsikt. En väldigt romantiskt plats för mig....

Nu ska jag hem igen. Bloggpaus på "lilla caféet" och nu tapas på terassen. Love from Palma!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Så vackra foto! Gillar din nya hatt! ha det så bra! Kram

Bokcaféet i byn sa...

Så härligt det låter och vilka underbara foton! Jag gillar också Alaró! Provade förra året att vandra upp till slottsruinen ovan staden. Trevlig vandring men galna serpentinvägar på väg upp (särskilt om man valt Spaniens nationaldag och ALLA var på väg just dit och det knappt gick att mötas...!).
Önskar er en fin kommande vecka!
Hälsar Anna i Skåne

Dagar av lycka sa...

åh, det ser och låter verkligen fantastiskt!!!

Härligt att ni börjar landa så smått :)

kram Anna