måndag 5 augusti 2013

Fotsvamp på spanska "anyone"?

Hola! Här är jag igen på "lilla caféet". Internet fortsätter att lysa med sin frånvaro i vårt hem. Men snart!!! Jag har massor att fixa så fort jag sätter mig vid datorn. Blogga, maila, betala räkningar, googla fram info jag behöver. Jag älskar google! Idag är området fotsvamp. Hur kul är det i den fuktiga värmen....Drabbade mig första gången för något år sedan och då var det insmorda fötter och raggsockor som var boven. Nu antar jag det är värmen. Fötterna bor i flip flop så det borde ju lufta. Men verkar inte bättre än att jag får besöka ett apotek och köpa några härliga kemikalier för att ta kål på den där parasiten. "Pie de atleta" var vad google translate översatte fotsvamp till. Jag provar med det och ett leende så ska det säkert gå vägen. Usch! Jag vill ju ha fina sommarfötter. Men det finns värre saker på vår jord...;)
Igår besökte vi Port d'Andratx för första gången och blev väldigt förtjusta i stället både jag och Björn. Det tog endast 20 min med bil och känns ju som lyx att kunna förgylla tillvaron med så här vackra platser.




Vad ska man fika på idag då?! 
Något för alla....





Vi strosade runt några timmar och där fanns underbara butiker som jag gärna shoppat loss i. Det blev kvällsmat innan vi körde hem. Vi var så gott som själva på restaurangen (klockan halv sju). Här äter man sent!!! Pizza med sardeller och ett glas rosé. Gott! Men kändes i magen efteråt. Vetemjöl är inte min bästis. Kanske det där med detox får bli nästa steg i tillvaron. Dagen börjar dock bra med REDS, smoothie med cacao nibs, kokosolja och Cleanse tea. Ett steg i taget var det ju....


Idag har vi besökt Happy Faces, Linns blivande förskola. Blev mycket väl omhändertagna av Kathy, en av grundarna till skolan. Måste säga att förskolan håller mycket hög klass både vad gäller miljö, mat och pedagogik. Baksidan är väl att det kostar en slant. Vi får ta oss en rejäl funderare på det här. Om när och hur mycket. Det snurrar lite i mitt huvud av alla beslut. Då är det bäst att låta allt bero några dagar är min erfarenhet. 
Vi tog en fika på El Peritto men missade Gunilla som driver caféet idag också. Hon är ledig på måndagar lärde vi oss nu. Vi kommer en annan dag Gunilla!
Som vanligt är det mycket svenskar där och idag träffade vi en familj med en dotter i samma ålder som vår. Dom hade gjort exakt samma grej och flyttat ned till ön nu i juli på obestämd tid (vad jag förstod). Kul med nya kontakter!
Blev lite shopping och en lunch innan vi åkte hem för Linns siesta. Nu har vi väntat på leverans av kontorsmöbler från IKEA några timmar. Det råder "manana" på Mallis och vi börjar vänja oss. Man hinner massor av annat i väntan har jag upptäckt. 
Nu ska jag hem igen och sen blir det Porto Pi och apoteket för a lá project "bort med svampen".

Tack för ni läser och kommentera! Det gör mig så glad! Happy, happy me :)
Kanske ser jag inte så glad ut på denna självtagna bilden dock ;)

Inga kommentarer: