fredag 13 december 2013

Sankta Lucia

Tidig morgon och sol som just börjat gå upp färgade himmeln rosa. Massor av tända ljus och lucianattlinne på Linn. Jag nöjde mig med glitter i håret. Värmde ckokladmjölk gjord av rismjölk och lade våra nybakade pepparkakor i en liten skål. På med julmusik och så lussade vi för Björn. Ljuset finns på Mallorca om någon undrar :).



En oerhört vacker morgon mötte oss få vi hade ett ärende på stan redan vid halv tio. 
Det är magi varje dag att få möta öns skönhet. Katedralen  i mjukt morgonljus är så vackert...,, Vilken rikedom att få njuta detta dagligen. 



Det blev sedan efterlängtade lussebullar på El Perrito. När vi kom skulle Gunilla just sätta plåten i ugnen så vi passade på att handla lite smått i saluhallen. Livet är skönt! 


Nu sitter jag på ett texmexhak som inte hamnar på listan över favoriter men jag är i varje fall mätt. Jag har varit hos Gudrun på behandling och hon är verkligen bra. Precis vad jag behövde idag! Nu ska jag ta en sväng till Zara Home innan jag ska hem och hämta familjen för att ikväll uppleva luciafirandet på Placa Cort som hålls av svenska skolan och svenska kyrkan. Det är vi förväntansfulla inför och återkommer med bilder.
Önskar er en fin lucia. 


Inga kommentarer: