lördag 21 december 2013

Sköna lördagar....

Våra lördagar har börjat få lite små rutiner, i varje fall så här års. Lång frukost hemma och framåt lunch fika på El Perrito. Där samlas många svenskar på lördagen och det är en skön stämning när folk pratar om veckan som gått över ett glas vin. Varje gång vi kommer in till stan blir jag lika glad. En lördag i Palma vid denna årstiden med sol och 17 grader är underbart. Jag går fortfarande runt och "åhaar" mig över hur bra vi har det här på ön. Tacksamhet över att bara finnas till. En kaffe, strosa i saluhallen, titta in i lite butiker för att få inspiration.....Det räcker långt för att jag ska må väldigt bra. Att det endast är några dagar kvar till jul glömmer jag bort här. Lugnet som finns nu och ljuset ( ja! jag upprepar mig om det där ljuset men alla som bor eller vistas på Mallorca vet exakt vad jag menar) känns inte som julrusch och vinter. Vi ville ha något annat när vi flyttade hit och det fick vi också. Mycket är enklare här och kraven inte lika höga. Vi har snart bott här 5 månader och vi kommer stanna kvar.
2013 har varit ett händelserikt år på många plan och 2014 känns som året när saker landar och faller på plats för att blomstra. Fortfarande är vi i starten på vår resa men gatorna börjar kännas bekanta, landskapet och dofterna som en del av oss. Jag känner ingen hemlängtan för tillfället men saknar min fam. Ikväll såg jag ett videoklipp på min systerson och då längtar jag så efter att krama om mina kära. . Längtan får mer kallas "familjeochvännerlängtan". Tur att det finns Skype och IP-telefoni.
Idag har vi fått kramas med storebror Victor som vi hämtade på flygplatsen i eftermiddags. Nu har alla utom jag lagt sig efter en sen middag härhemma och imorgon väntar nya äventyr.
Buenas Noches


Bilder från dagen...
Saluhallen


Be Connected butiker i Santa Catalina



Palma en lördagseftermiddag....

Väntar på storebror....

Så kom han till slut med nalle och allt :)

Inga kommentarer: