lördag 18 september 2010

Besök på landet!


Igår hade jag en date med 2 väninnor! Det var ett tag sen vi sågs och den ena väninnan har just flyttat ut på landet. Så vi tog bilen och GPS:n för vi trodde det skulle vara svårt att hitta dit. Men det gick som en dans och vi körde rätt på huset. Där stod söta Mi, med katten och hunden och väntade på oss. Vi fick en rundvisning av deras gård och tog även en liten promenad i deras skog. Gården var över 100 år gammal så det fanns en del skatter att upptäcka i husen. Vi hamnade i det lilla köket där vi käkade spirulinapasta, linsröra och pannkakor med sylt och grädde. Vi hade en riktigt mysig stund! Det var ett syskonpar som hade bott i huset och det andades lugn och kändes hemtrevligt. Jag fylldes som alltid av vördnad för naturens magi. Naturen ger mig lugn, gör mig kreativ och öppnar mitt hjärta. Så enkelt!

Jag har småländskt blod i mina ådror och har tillbringat mycket tid hos min farmor och farfar på landet. Jag har så många fina minnen som jag bär med mig från den tiden. Det ger en stabilitet i mig...som jag ofta glömmer bort. Men igår blev jag påmind om det igen. Det enkla, naturen, vardagssysslor som kan verka triviala men som gör oss hela. Att vara mer i kroppen och mindre i huvudet. Att var en del av naturen! Det finns en längtan i mig som pockar på. En längtan efter att skapa, måla, pyssla! Kanske ska plocka fram mina akrylfärger idag?! Kan ju passa bra en hösthelg som denna.

Vad gör du i helgen?

1 kommentar:

Anonym sa...

Vara mer i kroppen än huvudet där sa du nått precis så känner jag skönt nu fick jag ord på det!!!
Inget speciellt planerat baka lite kanske, är terapi så skönt att skapa. och fylla lungorna med frisk höstluft...!!//LINA