onsdag 24 juni 2009

Lyckan av att vara älskad

Jag har varit gift med min man i 9 år! WOW - säger jag. I dagarna firar vi bröllopsdag och vi passar på att fira med Deva Premal & Miten konserten i Stockholm. Vi ska upp till Stockholm ett par dagar på kombinerat nöje och jobb. Det ska ju bli fantastiskt väder så jag ser fram emot en somrig och vacker huvudstad.

För mig har denna dag varit en dag i romantikens tecken. Ni vet vissa dagar svämmar hjärtat över av kärlek till allt och alla. Idag har jag haft romantiken kvinna - man så nära. Det började med att jag tog tåget till Lund i morse. Jag satt och lyssnade på musik i min Walkman och blickade ut över sundet. SÅÅ vackert, jag känner mig tacksam över att bo i detta vackra landskap SKÅNE. Ven glittrade som en riktig pärla i sundet. Det var förresten på Ven vi gifte oss! Van Morrison sjöng " Have I told you lately that I love you " i hörlurarna och jag fylldes av en sådan lycka att ha en man vid min sida. En man att dela livet med, glädje och sorg plus allt där emellan. Det är så lätt att ta varann för givet i vardagen. Men idag fylldes jag av den där enorma känslan av tvåsamhet och samhörighet.

Så var det dags för en Yoga Måla förmiddag i Lomma. Först körde vi en timmes yoga, skönt landande yoga med Eva-Lotta Runfors http://www.nyttfokus.se/ sen hade vi en liten work-shop med målning som Malin Sparrman på http://www.nordicroom.se/ höll. Vi fick släppa loss i hennes atélje med färger, penslar, roller och vad vi nu önskade. Vi målade till musik och det var jättekul!

Där dök romantiken upp igen....en av låtarna Malin spelade för oss var med Bryan Adams "Have you ever really loved a woman". Det är så skönt sound i den låten...både något vemodigt och samtidigt en lätthet och glädje.

Jag kan varmt rekommendera kombinationen Yoga & Måla. Först stilla sig med yogan och sen få utrycka sig med färg och form. Vi kommer göra detta ett par gånger på våren och ett par på hösten. Ser redan fram emot nästa Yoga Måla tillfälle.
Det är underbart att vara älskad men den allra största kärleksrelationen har vi ju till oss själva. Du kan inte älska någon annan förrän du älskar dig själv fullt ut....Jag kan verkligen intyga att det är så! Ju mer närvarande jag blir i mig själv, ju mer kärlek jag känner till mig själv desto finare och djupare blir mina nära relationer.

LOVE

Inga kommentarer: