tisdag 23 juni 2009

Vara kreativ - eller ostrukturerad...

Idag är en sådan dag för mig! Bokföring står på listan samt att lägga in nya produkter på http://www.behappy.se/ Ny choklad och nya spännande produkter från PUKKA....

OBS! Titta in på det ekologiska choklad sortimentet från Chocolate Orgánico.

I alla fall så gör jag allt annat än det jag "borde".....eller i alla fall en hel del annat. Eller allt på en gång! Solen skiner ute så jag sätter mig en stund på terassen och värmer min kropp. Wivecka naturfrisör, kikar förbi och vi utväxlar tanka och idéer om det egna företagandet. Jag klurar på vad månadens Inspirationsbrev ska handla om.....Poppar upp en del idéer! Skriver ut allt material jag behöver för att lämna papper till bokföringstjejen. Tack för att hon finns! Så dricker jag lite Cleanse te som bara är sååå gott. Kikar in på Facebook, svarar på något mail och ser att det snart är dags för lunch. Men faktiskt är jag inte så hungrig ännu! Man ska äta när man är hungrig! Det är ett ayurvediskt tips som ger den bästa matsmältningen.

Hmmm...konsten för mig sådana här dagar är att acceptera att det är helt i sin ordning. Inte känna mig ostrukturerad utan kreativ. Men visst går saker och ting ofta snabbare om jag lägger en struktur för det. Jag jobbar en hel del för det! Faktiskt....

Men livet som egen företagare på det sättet jag är....består också ibland...ganska ofta av lösa trådar, idéer, många bollar i luften och mitt i det en närvaro och passion för det jag gör...mitt Be Happy. En ständigt pågående process....

Nu har jag skrivit av mig här på bloggen och märkte att jag faktiskt hunnit med en hel del av det jag tänkt mig idag... redan. Men nu är det tid för att ta mig till kontoret. Blir nog ändå något litet till lunch först.

Hur har du det - är du kreativ eller ostrukturerad? Strukturerad, inspirerad, semestersugen eller inget av det? Dela gärna med dig av dina tankar om du har lust.


1 kommentar:

Sue sa...

Mitt problem eller min styrka är kreativitet, det beror på hur man vänder steken. De bästa ideérna dyker upp nattetid eller konstigt nog efter yoga, qigong eller meditation. Yogan har lärt mig hitta en strukturerad balans. Att inte köra 110% för att sen gå på tomgång.

Kramar till företagaren!