måndag 29 juni 2009

Sommardagar i Stockholm!

Bild tagen från www.rosendalstradgard.se

Vilket fantastiskt sommarväder vi fått! Varmt till och med i skuggan...då är det sommar på riktigt. Jag är i Stockholm ett par dagar. I helgen hade vi familjefirande...alla syskonen med respektive och så mamma och pappa träffades i Stockholm för att fira min pappa som fyllt 65 år. Vi bor lite utspritt i landet så det är inte så ofta vi träffas allihop. Det blev en lyckad helg med utflykt till Fjäderholmarna, boende på Djurgården och besök på Wasamuseet och Gröna Lund. Så det blev lite för alla smaker och åldrar.
För vår del blev det även ett besök på underbara Rosendals trädgårdar. En grov smörgås med gubbröra och en ekologisk öl smakade smaskens i sommarvärmen.

Vi är kvar i stan för min man har massor av kundbesök idag. Jag passar på att leta ny insiration och att ladda batterierna inför en kreativ höst. Idag ska jag skriva Be Happy´s Inspirationsbrev för juli. Vill du prenumerera på det så lägg ett mail till ulrika@behappy.se

Det är mysigt i en storstad på sommaren...alla uteserveringar, mysiga caféer, butiker och dofter. Visst doftar allt annorlunda på sommaren?! Stockholm är såå vackert med allt vatten och all grönska. Stockholmarna själva verkar lämna staden och den fylls istället av sommarstrosande turister med kameror på axeln.
Jag tycker varmen gör att tankarna går lite saktare. Allt stannar upp på något vis! Det blir bara ett kort inlägg idag. Nu jobb en stund.... sen blir det en bok..... på en filt.... i bikini ....på Djurgården.
Dr Hauschka solfaktor på!

Inga kommentarer: