fredag 8 januari 2010

Nu väntar en helg med SPA!

Det ska bli underbart att få tillbringa denna kyliga helg på Asia SPA i Varberg. Alldeles perfekt! Jag gillar inte att frysa...så att få tina upp i ångbastun ska bli helt super. Jag har varit på Asia Spa 2 ggr tidigare men detta blir första gången med min man. Det är vår julklapp till varandra och också en bra start på året tycker vi. Jag ska packa med papper och penna för idéer och tankar om året. Lite böcker och sköna kläder. Inne på SPA avdelningen glider man runt i sin Yukata (Japansk badkappa) men på passen är det skönt med yogakläder. Jag har även varit på Hasseludden och där går man klädd i Yukata hela tiden även inne på restaurangen. På Asia SPA klär man om till måltiderna. Så det blir lite av båda världarna. Den inåtvända och tysta, lugna SPA världen och sen lite festligt med middag i restaurangen. En bra mix tycker jag!

Det som är speciellt för SPA med japansk inriktning är tvagningen. En tvättceremoni för rening av såväl kropp som själ. Man börjar med att skrubba och skölja sig ren i tvagningsrummet. Därefter är det skönt att sjunka ned i dom varma källorna för att bara njuta. Det första steget renar kroppen och det andra själen.
Min favorit är avslappningsrummet! Ett vackert rum med utsikt över havet där det är alldeles lugnt och stilla. Att bara sitta i en gunga och låta sig vaggas fram och tillbaka är så rogivande. Perfekt för att vila och hämta ny kraft.


Nu är klockan sex och jag ska stänga butiken för idag. Imorgon är det stängt på Be Happy men web-shopen är så klart öppen. Jag återkommer med inlägg om vår SPA helg.

Trevlig Helg!

6 kommentarer:

Malin sa...

Jag är allt lite avundsjuk! Asia spa är så behagligt för sinnet!
Jag önskar dig en skön helg!
//Malin

Nina sa...

Enjooooy!!!

Anonym sa...

Ser helt underbart ut!!! Ha en fin helg!
/Helena.

Sue sa...

Wow, vilken spahelg ni kommer att få! Väntar med iver på fortsättningen.
HA det gott!

lise12 sa...

Vad härligt det låter. Verkar som en bra start på ett nytt spännande år. Har faktiskt aldrig testad yoga men är väldigt sugen. Tror att det du beskriver om SPA-helgen är vad fler skulle behöva i sin vardag. Lugnet...tycker alla stressar så mycket och ska hinna, göra och flänga alldeles för mycket.
Kram Liselott

lise12 sa...

Oj då, tror min kommentar försvann. Skriver väl lite igen.... Låter väldigt mysigt och avslappnande med en spa-helg. En perfekt start på ett förhoppningsvis härligt år.
Tror att fler skulle försöka få in lite mer av lugn och tid för eftertanke i sina liv. Tycker att många far och flänger alldeles för mycket, springer på Väla och liknande var och varannan dag i stället för att ge sig ut och njuta lite av vår fina omgivning. Viktigt att bara kunna vara ibland också utan att börja klättra på väggarna.
Kram Liselott