fredag 31 januari 2014

Härlig inspirerande fredag!

Efter 2 dagar liggandes i sängen med migrän var jag verkligen i behov av en skön fredag. Linn är lite snorig så hon fick stanna hemma från förskolan idag. Hon och Björn var med "ungdomarna" i Santa Ponsa på tennisträning.
Finaste!
 Jag hade ett möte inbokat med en jättetrevlig tjej som också heter Ulrika och driver företaget Aktivinspiration. Vi har mycket gemensamt och hade givande och inspirerande samtal som började med fika utomhus på El Perrito. Solen värmde gott men så snart den gick i moln blev det kallt och vi flyttade in för att fortsätta samtalen.
Ulrika på El Perrito
Det blev även en tur förbi Ziva för att visa Ulrika detta fina rawfood ställe som föll henne i smaken. Vi hann med varsin juice och jag tog som vanligt favoriten Zen. Det är så kul att hitta likasinnade och jag fick massor av inspiration efter vår träff.

Zen  - morot, äpple, citron & ingefära.
ZIVA, Santa Catalina
Så var det dags för El Perrito igen och lunch med familjen. Jobbig tillvaro ;) Men som sagt välbehövlig och ideérna på topp.

Bonusen Oscar provar cortado....
Godsaker hos Gunilla på El Perrito.

Hand i hand.....

Jag har även hunnit med en coachingklient och nu väntar indisk middag härhemma.
Fredagsmys i soffan med Oscars flickvän Andrea.

Imorgon ska vi titta på Oscar som spelar tennismatch i Peguera så vi hoppas på sol. Redan helg igen! Uuupppss...vad veckorna rusar. Särskilt när jag som denna vecka "missat" 2 dagar för huvudvärken.
Men nu är krafterna åter! Jag började läsa Agneta Sjödins "En kvinnas kraft" när jag låg hemma. Jag har inte läst hennes första bok men gillar hennes sätt att skriva, lättsamt men ändå med djup. Kände också att det var skönt att läsa en bok som omväxling till att surfa på nätet som jag gjort lite mycket senaste tiden

"Vem är jag och vad är meningen med mitt liv" "Ställ dig bara frågorna, bekymra dig inte om svaren. De kommer förr eller senare" ur boken En kvinnas hjärta, Agneta Sjödin.

Önskar er en härlig helg "wherever you are" som han sa i "En röst i natten" ( var det så den hette den där tv-serien som gick på 90-talet?!)


Inga kommentarer: