tisdag 5 januari 2010

Majskyckling!

Det blev en lång rask promenad som gjorde mig alldeles varm och behaglig i kropp och sinne. Däremot var min vän inte hemma så min kamera fick jag inte tag på och någon fotning blev det inte. Hade tänkt dela med mig av ett vackert vinterlandskap i parken annars. Men det blir en annan dag istället.
Nu har mina pojkar kommit hem. Jag hade tänt massor av ljus och spelade Diana Krall när dom kom hem. Visst är det mysigt att komma hem till någon som väntar?!
Nu är majskycklingen i ugnen och eko-potatisen är klyftad och står i ugnen den också. Ska se vad jag kan sno ihop för gott grönt till....Det är något av mina favoriter att fixa mat i köket tillsammans. Mmmm...nu börjar det dofta gott. Min rastlöshet har lagt sig och som vanligt gör en rask promenad underverk. Varför göra imorgon det du kan göra idag?

1 kommentar:

SolitaryQ sa...

Känner igen det där, min kamera har också lagt av lagom till all härlig snö kom. Inte lätt att hitta en öppen fotoaffär i dessa helgtider. Vi får hoppas att snön ligger kvar till kamerorna är fixade!

Fin blogg du har!

/Pia