torsdag 22 mars 2012

Världens bästa Björn!

Min älskade man när vi är på Karlaby Kro och firar 10- årig bröllopsdag

Jag har verkligen världens bästa man. Ja man får ju vad man förtjänar! :) I alla fall är jag så tacksam att ha en bra relation att vila mig i. Nu är det inte så att vi aldrig har olika åsikter eller bråkar. Jodå! Här kan gå ganska hett till. I alla fall när jag kommer loss. Jag är Vata-Pitta, min man Pitta-Kapha. Just när vi bråkar blir jag den pladdriga  och känslosamma och han blir mer som en mur. Tyst och sur. Det kan få mig att gå i taket! Wrrrr....då ryter lejonet och det är bästa att hålla sig undan. Det är ju ofta olikheterna som gör ett äktenskap dynamiskt. Ayurvedans klokhet hjälper mig att förstå våra olikheter på ett djupare plan. Att ha förståelse både för mina och hans reaktioner.
Bla, bla...det blir inget långt inlägg idag. Jag ville bara dela med mig av att jag är lycklig med min man. Såg ett realtionsprogram på TV 1 i måndags om olika par och deras vägar. Funderade över att det inte bara går att leva på och ta varann för givna. Då är det lätt att tappa bort varandra. Det krävs omsorg och ständigt arbete att hålla ett äktenskap/ relation vid liv. För man är två individer som båda behöver utvecklas och parallellt med detta ska realtionen och familjen fungera. Det är värt att fundera över vad det var man blev förälskad i från första början. Fokusera på det som är bra och de egenskaperna man värdesätter. För mig är ärlighet, generositet och humor viktiga ingredienser. Det sista tar jag gärna in mer utav. Ibland tar vardagen och allvaret över. Men måste det vara så allvarligt hela tiden?? Det går ju faktiskt att leka mer!!! Barn öppnar upp för den sidan. Så lär av dom små, våra bästa läromästare.
Björn och min lilla läromästare är ute på en promenad och jag uppmanades att bara ta det lugnt en stund. Borde egentligen dammsuga, stryka, städa mm när jag får en liten lucka här hemma. MEN NEJ envisades Björn! lägg dig på schäslongen och vila. Tack älskade man! Det låter så mycket mer inbjudande då jag fortfarande är trött efter min magåkomma.

Vänner! mer kärlek till världen. Ta hand om era relationer och njut av varandra.

1 kommentar:

Håkan Bergman sa...

Härlig läsning. :-)

Mina föräldrar har varit gifta i 50 år i år. Makalös prestation. :-)

Själv önskar jag mig en härlig vårförälskelse, man vet ju aldrig, får väl köpa en triss. :-)

Mysig helg på er,
Håkan