lördag 24 mars 2012

Ny energi!

Solen har kommit igen i min kropp! Energin är tillbaka och jag mår bra igen. Däremot har Linn och Björn varit dåliga så det var någon magbakterie som smittade. Igår for jag runt här hemma och pustade fönster, rensade och släppte in våren. Jag älskar och rensa! Det är SÅÅ befriande att slänga pappershögar som blivit liggande, skänka kläder som ej används och "damma av i hörnorna". Magsjuka blir som en inre rensning och så fortsätter man av bara farten och vill ha det fräscht överallt. Det är något magsikt som händer när våren kommer. Ljuset gör att det vi försökt dölja i mörkret blir extra tydligt. Plötsligt ser man att fönstrren är smutsiga, hyn behöver lite extra omsorg och skorna behöver definitivt putsas. Jag tror vi ska utnyttja energin som årstiderna bjuder på. Nu är det tid för rensning. Att detoxa är extra bra nu på våren. Det finns så många olika metoder för att rensa kroppen. Pancha karma, fastsa , detox...det är bara att googla och leta information. Att plocka bort socker och snabba kolhydrater, endast välja ren mat fri från tillsatser och färgämnen. Välja ekologiskt!!! Dricka kokt varmt vatten ( allra helst renat vatten, vi använder en kanna med kolfilter men det finns ännu effektivare sätt), ta spirulina/ chlorella/ vetegräs eller något annat grönt tillskott med klorofyll. Hjälper kroppen att rensa ut och stärker blodet. Drick nässelte. Pukka har ett te som heter Cleanse som bla innehåller nässla, det rensar och ger klar hy. Drick 3 koppar/ dag i ett par veckor.
Rensande te -kan beställas i flera web-shoper bla på Vitavera
Kom också ihåg att rensa mentalt. Skriv, meditera, yoga och andas!!! Vilka relationer är påfyllande och uppbyggande och vilka tar energi och lämnar en besk eftersmak? Ibland måste vi bryta relationer för att bli hela och hemma i oss själva. Det är lätt att hamna i relationer där vi bara byter gnäll och negativa åsikter. Det gör ingen människa glad. Fyll på med det som stärker dig. Jag har själv stor erfarenhet på detta område. Har blivit så mycket bättre på att stå på min "egen dörrmatta" och sopa bort när någon ställer sig på min. Att vara i min egen kraft! Ta ansvar för mitt eget liv och mina egna val. Jag har skrivit mycket om detta genom åren. Ju mer hemma jag är i mig själv desto enklare bli det med mina relationer. Det har inte alltid varit så för mig. Jag har tagit på mig mycket som inte varit mitt ansvar. Hu, hu...Men det är väl erfarenheten och dom egna upplevelserna som gör att vi går framåt och lär oss. Jag har fått och får ovärderlig hjälp av att gå till min energi coach Karin och min healer Chris. Mitt råd är att rensa bort för att hitta det du mår bra av. Hjälp kan du alltid få men det är när du känner dig hel i dig själv och tar ansvar fullt ut som det börjar hända underbara saker.
Nu ska jag fortsätta fixa här hemma. Mina älsklingar sover och återhämtar sig.
Önskar en en fin lördag kära ni! KRAM


Inga kommentarer: