tisdag 5 januari 2010

Snön faller......


Idag blev en sådan där knasig klämdag. Trettondagsafton och röd dag imorgon....i almanackan är det rött i alla fall. Vi firar inte trettonhelgen. Varför firas den över huvudtaget? Tretton dagar sedan det var jul...finns det någon annan tanke med helgen. Är det öppet eller inte i butiker? Jobbar folk som vanligt eller? Det verkar variera väldigt mycket. Som egenföretagare kan jag göra som jag vill. Det blev valet- stängt i butiken på Karlsgatan. Öppet på http://www.behappy.se/. Fördelen med web-shop är att den är ständigt öppen men kräver inte min ständiga närvaro.

Jag har inte gjort så mycket alls idag. Hade en vän är på besök igår och inatt med sin lilla söta 5 månaders bebis. Så i morse vaknade jag till babyjoller! Björn är på tennis i Lund med Oscar och han vinner den ena matchen efter den andra. Stolt pappa och jaaa stolt "plastis". Vi skulle besökt goda vänner i Ljunghusen ikväll men vi skippar det. Blir lite mycket körande fram och tillbaka. Ej miljövänligt och inte smidigt. Annars gillar jag verkligen Ljunghusen. Så vacker natur!

Jag känner mig lite rastlös på något vis men samtidigt kommer jag inte till skott med något. Någon som kan "drabbas" av denna åkomma? Egentligen har jag massor av energi i mig, planer för året, utveckling av företaget, samarbeten...mm...Men det är inte riktigt där ännu. Jag vill va ledig lite till samtidigt som jag längtar efter vardag. Jag gillar vardag! Min vardag är bra och jag förgyller den ständigt. Det är jag väldigt bra på. Jag är sämre på helger tror jag. Då kan jag tycka det är så skönt att bara vara hemma. Softa....omkring. Samtidgt som det kommer tankar.... att jag borde ju passa på att göra "det och det" nu när jag är ledig.....då får jag lite dåligt samvete istället för att bara njuta. Jag har funderat en del idag..på vad som händer när jag känner mig så här lite rastlös och ändå inte får något gjort. Jag tror faktiskt att jag kommit fram till något. Till vad jag söker....
Jag letar efter Inspirationen! Jag liksom inväntar den! Kolla lite på datorn, läser mina favvo bloggar, ringer något samtal, sätter på en maskin tvätt, dricker lite te och väntar på att något inom mig ska ske. Ett NU! Nu gör jag! Nu skapar jag! Nu är jag! Det kommer oftast. Det kan vara något litet. En vän som säger något, en sång på radion, ett klipp på youtube. Något som fångar mig, något som väcker en tanke, en känsla.
INSPIRATION & PASSION Två fantastiska ord, som driver framåt, som väcker lust, som öppnar upp! Jag vill varmt rekommendera er att gå in på http://www.zentv.se/ klicka sedan på rutan med Enerig, Fokus & Inspiration med Jona Dahlquist och sedan klippet När passionen kallar. Jonas entusiasm går rakt genom rutan och får mig att känna YES! Bara gör det, älska, skapa, våga göra det du önskar. Som hon säger varför vänta till imorgon när du kan göra det NUUU!

Så nu fick jag faktiskt inspiration av att skriva detta inlägg. Nu hittade jag dagens Wow! För jag vet innerst inne vad som driver mig, vad jag älskar att göra. Ibland kommer jag på ett sidospår men då stannar jag upp och känner efter. För mig är inspirerande människor som nyttig mat. I just love it! Jag har fått så mycket inspiration genom http://www.zentv.se/ och även Trine Grönlunds egna kanal http://www.trine.zoulmate.se/ Väl värda att besöka!

Nu ska jag ut i snön, hämta kameran hos en kompis och sen fota lite kul bilder.
Skriver snart igen!

2 kommentarer:

Nina sa...

Nu känner jag precis som du! Jag är full av energi och inspiration, men jag går mest bara omkring och väntar på något. Ett startskott eller vad som helst?! Lever kvar i julen lättja och det gör mej lite handlingsförlamad. Röd dag idag och som du skriver, skulle ju ha all tid i världen med vad som helst... men vad gör jag, jo sitter i soffan och gör ingenting. Får väl tro att allt har sin tid, denhär gången också.

Ulrika Forsell sa...

Ja Nina! jag tror att all har sin tid. Det går inte att påskynda utan bara vara. Startskottet kommer! Många är fortfarande lediga, är på semester och har skollov. Är nog bättre att njuta men det blir lite märklig känsla när inspiration och energi pockar på. Eller hur?! Stor kram till dig