onsdag 9 oktober 2013

Tjejdag i Palma!

Idag tog jag Linn och körde ut för att hämta Lotta. När vi närmar oss avfarten går just ett plan in för landning. Åh! hojtar jag där landar ju Lottas plan!!! Men det var Ryanair och Lotta flög med Norwegian så det var inte hennes flyg. Men i min upphetsning missade jag avfarten :) Tur vi var i god tid. Vi står och väntar på att Lotta ska komma ut bakom dörrarna i ankomsthallen...vi väntar och vi väntar.....det gör hon också visar det sig för vi står vid fel EXIT. Typiskt! Det är ju något speciellt att möta någon som kommer men nu fick hon vänta på oss istället. Det blev hur som helst ett mycket kärt återseende.
Vi begav oss till Portixol och Fibonacci för en frukost. Jag gillar verkligen Portixol och ljuset som är där. Vi mumsade grillade mackor med ost och tomat, drack kaffe och pratade.....och pratade. Linn fick presenter som sötaste "extrakusinerna" Leia och Tilde skickat med.
Fina Lotta. Skönt att ha dig här :)
Paket....spännande....
Eftermiddagen har jag och Lotta tillbringat på stan. Vi tog en sen lååång 3 rätters lunch med cava på The Room Palma. Strosade runt i gränderna, mysiga butiker, kaffe på Cappuccino och hela tiden med nära samtal. En mycket efterlängtad väninnedag på stan för min del. Det finns så mycket att upptäcka i Palma och idag hittade vi ytterligare en inredningsbutik (finns gott om det här) som jag blev väldigt förtjust i Bondian på Can Veri 5. Vi avslutade med ännu ett glas cava och några tapas på ett mysigt ställe jag just nu inte kommer på vad det heter....





Nu är vi trötta, glada och "avpratade" för några timmar i alla fall. Dags att sova inför nya äventyr imorgon.

Amor de Palma

2 kommentarer:

Bokcaféet i byn sa...

Vilken dag ni fick! Det där med olika "exits" på Palma flygplats har vi också råkat ut för. En aning otydligt utmärkt så svårt att bestämma vid vilken man ska ses! Jag brukar tjuvkika ut och spana efter "mormor" och "morfar" så stora sonen ska få möta dem vid rätt utgång!
Kul att du så ofta skriver ner var ni äter i Palma. Jag ska samla på mig dina tips inför kommande resor.
Ha en toppen dag med din väninna i Palma!
Kram Anna
Ps. Jag instämmer i ditt konstaterande i tidigare inlägg i att när man ses när avståndet är längre, så ses man mer kvalitativt och ofta över mer än en dag eller kväll. Att man sedan får stunder/dagar när man verkligen saknar de sina är förstås naturligt. Då brukar jag påminna mig själv om att hur ofta sågs vi allihopa när vi bodde i Stockholm? Konstaterar snabbt att det varierade även då samt ofta innehöll mer stress och samtal som inte riktigt hann avslutas för ngn skulle vidare eller hem.

Anonym sa...

Åh så härligt det låter!!! Må & Mys riktigt ordentligt <3 Hälsa Lotta. Längtar efter prat med dig, jag med.... Stora kramar <3