söndag 13 oktober 2013

Kallas detta höst?

Idag har det varit alldeles ljuvligt väder. Vi hade en lugn söndag och bestämde oss för att ta en promenad till San Agusti och lekplatsen där. Vi har väl ca 30 min promenad dit. Först drog jag på mig jeansen men som tur var bytte jag till shorts just när vi skulle gå. I solen var det riktigt varmt idag och stränderna välbesökta. Vi tittade för första gången in på vackra restaurangen Il Paradiso. Vilken utsikt! Jag ser verkligen fram emot att besöka denna restaurang kvällstid.






Utsikt från Il Paradiso!
San Agusti vimlar vanligtvis av turister men dels är det söndag idag och sedan börjar turistsäsongen gå mot sitt slut. Så idag bjöds vi på lugn, fantastisk utsikt och ljumna vindar. Där finns en fin lekplats och vi var ensamma där idag. Så jag passade på att yoga lite när Björn testade sina nya effekter efter att ha uppdaterat sin Iphone. Det var plötsligt jättekul att fota och fanns massor av nya effekter så nu måste jag också ta tag i uppdateringen....men ni vet det där med det tekniska.....Det är mycket enklare att trycka på "påminn mig senare" :)

Meditation på lekplatsen......

Här lyckades Björn pricka in yoga i rörelse.....

Utsikten från lekplatsen klagar vi inte på....


Det är så häftigt att uppleva årstiderna här för första gången. Skiftningarna och inte veta exakt hur det ska kännas/ se ut/ dofta.....När börjar löven gulna? Hur doftar höst på Mallis? När blir det riktigt kyligt?
I dag har det varit sommar igen och jag älskar det. Jag har gärna värme ett tag till även om jag även börjar se fram emot det svalare vädret. Som det är nu är det alldeles perfekt! Varmt men inte för varmt. Kvällar och morgnar märks det att det går emot hösten och på nätterna har jag känt att det börjar bli dags att stoppa ett täcke i lakanet.

Min man packar just ihop sig för affärsresa till Sverige imorgon. Jag och Linn håller ställningarna här hemma och visst saknar jag vänner och familj men annars har jag ingen Sverige längtan ännu. Jag uppfylls hela tiden av glädjen att vi flyttat hit. Vi trivs så bra!
Jag pratade just med min kära kusin Helén som kommer hit med sin 18- åriga söta Malin på lördag. Det ska bli så kul att visa Palma för dom. Det är lite som att leka reseledare när gäster kommer hit. Planera utflykter, restauranger och annat. Passar mig perfekt!

Jag avslutar dagens inlägg med några raders eftertanke.....

"Vi behöver inte vänta på lyckan eller det rätta tillfället. Vi behöver inte någon annans godkännande eller tillåtande. Vi kan välja att vara lyckliga just i denna stund. Här och nu. 
Ta ett djupt andetag och fyll lungorna med luft, låt syret gå ut i hela kroppen. Sträck på dig och rör dina fingrara och tår. Du har en kropp, en själ och ett hjärta som slår därinne. Du har fått livet och kan njuta varje dag och varje sekund. Vad hindrar dig? Du är fri. Innerst inne har du alltid en valmöjlighet. Ibland räcker den vissheten för att ge space och ny kraft att möta livet och ibland dess motgångar. 
Du är inte ett offer för omständigheterna. Du äger ditt eget liv. Våga älska och ta emot.....det är ibland det allra, allra svåraste....att ta emot på riktigt. Öppna ditt hjärta och vet att allt är just så som det ska vara."  Ulrika Forsell

1 kommentar:

Dagar av lycka sa...

Tack! Tack för detta kloka rader. Visst behöver vi en påminnelse då och då om att livet inte behöver vara krångligare än så... Lyckan i det lilla i det stora...

Kram på dig! /Anna