lördag 16 oktober 2010

Prasslande löv och klar luft!


Sitter här med ingefärste framför pelletskaminen och är nöjd efter en skön höstlördag. Idag har jag räfsat löv och höstfixat på terassen. Hösten är verkligen en underbar årstid när det är sådana här soliga, klara dagar. Det doftar så gott ute! Tid att förbereda naturen för kyligare dagar. Fylla terassen med vintertåliga växter och lyktor för att lysa upp höst och vintermörkret med. Jag får sådan lust att bjuda hem vänner på fisksoppa eller kalkonmiddag. Jag var på bio häromkvällen och såg "Kärleken, lyckan och meningen med livet"- en riktigt skön feelgood film som även gav tid för eftertanke. Där spelas upp en kalkonmiddag bland vänner när Julia Roberts som spelar huvudrollen besöker Rom. Det är god mat, vin och gemenskap bland familj och vänner. Mmmmm...mer sådant! Det väcker något i mig...att vilja umgås, vara spontan och vara i gemenskap med dom jag älskar. Mina kära vänner och familj!

Idag har varit en dag utan så mycket illamående....skönt..en förändring. Jag fylls mer och mer av en lycka av den lilla/lille bebis som finns i mig. Magen växer för varje dag och vi skrattar lite åt hur kroppen ändrar sig...midjan försvinner och snart dags för större BH. :)
Nu lagas det fisksoppa här ( av min man)...börjar dofta gott. Jag är lite trött efter dagen som gått! Blir trött ganska tidigt nu när jag är gravid. Mmmm.....det blir bara ett kort blogginlägg idag. Här kommer lite bilder från höstpyssalndet! Enjoy!

2 kommentarer:

Maria sa...

Grattis grattis till bebisen! Mysigt med höstfix, ser väldigt rogivande ut. Kram

Maria sa...

Hej! Jag har läst din blogg ett tag, men aldrig kommenterat. Tycker att det är kul att du bor i Helsingborg, för min syster bor där, och jag gillar verkligen staden! Hoppas du hittade något intressant på min blogg. Kram Maria