fredag 8 oktober 2010

Första yogapasset med "magen"!


Denna veckan har jag kännt mig piggare och mindre illamående. I morse var jag pigg när jag vaknade och yogalusten infann sig. Så jag har gjort mitt första pass med nya DVD:n. Det är kundalini yoga, faktiskt en av dom yogaformer jag aldrig provat. Det var ett mycket lugnt pass med mycket fokus på andning och närvaro. Det var en häftig känsla att ha en liten bebis inne i mig som jag yogar med. En djup lyckokänsla! Passet gav mersamk och OJ vad jag längtat efter att få tillbaka energi så jag kan börja yoga igen. TACK! Mysigt att tända ljus, sätta på pelletskaminen, koka lite citronvatten och bulla upp på mattan med kuddar och filtar. För mig är det lite som att "komma hem" att vara på yogamattan. Jag kommer i kontakt med en del av mig själv som jag ibland tappar bort. Närvaro och kärlek!

Med önskan om en mysig helg till alla ni fina bloggläsare.

2 kommentarer:

Erika sa...

Njut av den nya fasen, och livet i magen, det är så magiskt, som en fisk, yoga fisk, ellir SPÄRRRRRRMIE o ägg som Hampus säger ;-)

Hoppas vi kan ses snart, Pernilla kommer nästa helg.

Stor kram Erika

Heléne Persson sa...

Så mysigt att få läsa! Njut och ha en bra helg! Kram Heléne