torsdag 12 januari 2012

Älskade katt!

Det kom en räddande ängel i sista minut! Häromkvällen bestämde vi att kontakta veterinären. Jag var ledsen och låg och pratade med högre makter på kvällen. Bad även Felix och kalla på sin nye ägare om han ville ha någon. Jag tror verkligen att det finns så mycket mer än det vi ser här med våra fysiska ögon.
På morgonen låg det ett mail i inboxen från vår coach Karin att hon hittat en ny ägare till Felix. Wow!!! Inte nog med det, ett annat mail väntade på kvällen och en familj från Sölvesborg var intresserade av att ta hand om honom. Snacka om att det är meningen att Felix ska vara kvar här på jorden ett tag till.
Så ikväll har vi haft besök av ett par från Malmö som ville träffa honom. Dom bestämde att ta med honom. Det var jobbigt att ta adjö! Snyft! Packade ned matskålar, kattmat, av maskningsmedel och annat. Felix var lugn och det underlättade. Nya ägarna kändes seriösa och kärleksfulla. Han kommer få det bra! Detta känns såklart så mycket bättre än att åka till veterinären med honom. Men när dörren stängdes blev det så tomt här. En saknad! Vi har haft honom i 7 år. Älskade Felix, tack för denna tiden. Tack för du velat bo hos oss och varit en del i vår familj. Jag önskar dig nu ett nytt hem, nya jaktmarker och god kattmat.
På lördag går vårt flyttlass. Mycket förändringar. Så det gäller att sova ordentligt, äta bra och andas lugnt med djupa andetag. Igår fick jag healing av Chris och det kändes som vanligt skönt. Jag blev påmind igen om att vara i mig själv. Lita på mig själv. Han är en kraftfull man och ger suveräna behandlingar och vägledning.
Det var allt för idag.
Belive in miracels

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så skönt att det ordnade sig för Felix. Kram Heléne

Linnéa sa...

Så roligt att läsa din blogg, Ulrika! Jag får så mycket energi av att läsa dina ord. Ser fram emot att komma och hälsa på er till våren.
Kram Linnéa D.