tisdag 25 september 2012

Motstånd

Jag känner ett motstånd och en klump i bröstet. SÅ kan det vara. Jag försöker omvandla det till drivkraft. Det är även i detta jag lär. In i varenda liten vrå av mig själv. Men jag undrar....vad händer med oss när det är så mörkt och kallt i detta land? Försöker vi kompensera det med husrenoveringar, shoppa nya kläder, jobba, stressa, träna? Att hela tiden vara på väg till något, vara någon, se snygg ut? Bara alla dessa mattrender...raw food, lchf, gi mm....Var är njutningen? Ok kan låta motsägelsefullt för säkert kan det vara njutning med en färskpressad selleri drink för någon. Men ärligt talat? Var finns det enkla? Det glada? Jag förespråkar själv en ren  och ekologisk livsstil det är inte den jag vill tala emot. Men jag blir lite trött av alla pekpinnar, bör och borde. Även ayurvedan kan användas som pekpinnar om vi vill det. Men det är inte så jag jobbar. Mat har många dimensioner och kvalitéer. Genom att förstå  de olika doshorna som även återfås i maten så kan vi använda maten som vår medicin. Lev i samklang med naturen är det bästa råd jag kan ge någon. Ät efter din konstitution och årstiderna. Viktigt är att inte äta för mycket! Här har jag själv en utmaning....jag äter gärna mer än jag behöver.
Hur kom jag in på detta? Jo! hösten som mötte mig här hemma. En trötthet som hoppade in i mitt sinne och just nu försöker jag hitta ett förhållningssätt till det hela. Jag är helt enkelt lite depp! Jag har det bra på alla sätt och vis men känner det jag gör. Det kommer något bra ur detta med så klart. En klarhet. Men idag är det tröttsamt.
Sötaste bonusen Amanda med flickvän är här. Nu är dom på lekplatsen med Linn. Jag har bakat äppelkaka och gjort vaniljsås. Det blir fika när dom kommer tillbaka. Det är mys! Löven börjar bli vackert röda och här är Skördefest till helgen. Mmmm...ni hör...jag försöker....hitta dom små guldkornen.
Skönt att bara få skriva av sig. Utan att värdera. Tillåta alla känslor vara.
Idag har jag fått bilder från fotningen i Palma. Yes! Det blir bra! Ska bara låta denna lilla svacka få ebba ut.
Nu kommer gänget hem och det blir FIKA.
Kram!

Inga kommentarer: