söndag 23 september 2012

Tillbaka...

Vi lämnade Santa Catalina och Palma vid halv tio i morse. Det blev en snabb cortado på ett café strax över gatan. El Peritto är stängt på söndagarna. Tjejen på caféet beställde en taxi åt oss och så bar det motvilligt av till flygplatsen. Usch! det var så vemodigt att lämna Palma. Här har vi levt ett avslappnat liv väldigt nära varandra. Dessutom det sköna ljuset och vädret. Men allt har en ände heter det ju....


Flygresan med Linn gick bra förutom landningen och trycket på hennes öron. Hon skrek hysterisk i tio minuter. Så hemskt att inte kunna hjälpa, bara hålla henne, smeka henne och viska lugnande ord. Hon var trött också och det gjorde nog sitt till. Men alla tips om lindring av tryck på öronen mottages. Nässpray vad det vi provade idag. Hade fått tips om plastmuggar med våra servetter att hålla över öronen men det missade vi denna gång. Får prova det nästa resa. Men misstänker att Linn kommer fäkta bort muggarna.
Vi landade vi halv tre i ett mulet Köpenhamn och 12 grader. Tog tåget från Kastrup mot Helsingborg och fick hoppa av i Kävlinge för det var något fel längre fram på banan. 40 minuters väntan i regngrått Kävlinge och bara jeansjacka. Fy sjutton vilken skillnad mot senaste veckornas värme.
I Helsingborg hämtade vi vår bil som varit på verkstaden. Stannade till på Coop och fyllde upp kylskåpet. Massor av rotfrukter. Nu blir det varma soppor och ugnsrostade grönsaker framöver.
Vi hade haft värmen avstängd härhemma och det var iskallt. Vi rusade in och satte på alla element på hög värme. På med sockor, kofta och fleece till Linn. Sen delade vi en pizza vid käksbordet och varsitt glas rött. Jag har inte druckit rött vin sedan jag slutade amma. Men i denna kylan värmde det gott.
Mmmmm.....Jag tycker inte det känns så kul det här. Samtidigt som jag är så oerhört tacksam för denna resa och att jag har min underbara familj. Det är inget missnöje jag känner. Bara ett konstaterande av vad jag/vi vill ha i vårt liv. Vi har satt ett frö och nu ska det få gro. Att det inte skulle få tillräckligt med vatten behöver vi nog inte oroa oss för :) Så ett djupt andetag, landa i soffan och imorgon gó vänner är det en helt vanlig måndag och tillbaka i vardagen.
Kram!

Inga kommentarer: