lördag 22 september 2012

Lite vemodigt

Fyra veckor har gått så snabbt! Otroligt! Vi har haft helt underbart och denna resa har gett oss så mycket på många plan. Det har ni nog förstått av allt jag skrivit. Idag har vi packat och avslutat denna vistelse. När jag gick här och plockade så blev jag så himla rörd. Det känns jobbigare att åka härifrån än det gjorde när vi lämnade Ramlösa. Konstigt! Eller inte. Det finns plaster som är viktiga på olika sätt. Jag tror det är så. Det som ska upp till ytan kommer upp till ytan och vårt val av vart vi befinner oss spelar roll. Jag har så länge känt att jag vill till Mallorca. Det har blivit som mitt mantra när det är mörkt och kallt i Sverige. "Tänk att bo vid varmare breddgrader" och så har det blivit Mallorca som har symboliserat det där för mig. Nu har vi provat att "bo" här i 4 veckor och det känns bara bra och mersmak. Känner mig så hemma här!
Men nu är det så att vi måste hem och då är jag ju den som är rätt bra på att acceptera läget. Hem till regnet och betydlig svalare väder. Idag har vi haft 32 grader här och när jag packade konstaterade jag att jag använt min lilla kofta vid ett tillfälle.
Så vad har vi då gjort sista dagen här för denna gång?
Handlat i saluhallen inför frukosten. Detta är rena lyxen! Jag tror minsann att varenda avocado vi köpt varit alldeles perfekt. Hem och fixa smoothie mm. Packa med avbrott för El Peritto och förmiddagskoppen. Nu även för att säga Hej då. Gunilla och Heli som har stället (Gunilla driver det och Heli är anställd) är så gulliga. Idag bjöd dom på vårt fika. Vilken gullig gest!!! Kom snart tillbaka avslutade dom med. Jaaaa, det gör vi!
Jag var på den söta Fairtrade butiken här strax bredvid och shoppade.
Superfin kjol i siden, 250 kr - vilket fynd. Jättefin ram och ask (jag älskar söta askar) Det orange i bakgrunden är bara påsen som jag tycker var så snygg. Allt Fairtrade och färgglatt, me like.
Lunch hemma och sedan Illetas stranden ett par timmar. Idag lyxade vi till det med taxi på båda hållen.
Ett svalkande dopp och några timmar i solen som skönt avslut på dessa veckor.
Vi har även hunnit med en god middag på ett mysigt ställe här i Santa Catalina som heter Duke, ett surf inspirerat ställe med helt underbar mat som gick åt asiatisk crossover. Jag säger bara lime, koriander, chili, sesam, soja.....Smakerna bara gick ihop och gjorde hela kroppen lycklig.
Ingen 2 timmars romantisk middag! :) Men det funkade med Linn en stund. Hoppa över förrätt och efterrätt och turas om att gå runt med henne. Ikväll var hon helt överlycklig att se månen och ville "klappa" den. Söta lilla Linn!
Så är dessa veckor slut. Jag ser dom som början på något nytt för oss. Vi har fått smak på att det går att utmana och tänja på sina gränser. Genom att höja blicken och prova nytt så öppnas nya möjligheter.
Vi ses i Sverige!
Buenos Noches



Inga kommentarer: