fredag 21 september 2012

Feelings....

Fredag lunch och jag sitter i lägenheten med datorn i knäet. Linn sover och Björn jobbar från El Peritto. Igår satt jag där och skapade texter till hemsidan. I love it! Så inspirerande där. Det går snabbt att bli "tjenis" med folk här. En STOR skillnad mot hemma. Vi har tex fikat massor av gånger på Bakfickan i Båstad och fortfarande inte mer än hälsat på personalen. Sådant kan ju variera och jag menar inte att det är så överallt. Men här är det relaxat och påfyllande. Igår lossnade massor av ord till hemsidan. Det tar sin tid. Sista dagarna här har varit magiska på ett ganska odramatiskt sätt. En inre känsla som bara växer sig starkare och starkare. Dessa veckor har fått mig att inse så mycket. En frihet inombords som är allt för privat för att dela här. Men kära ni, lev er dröm! Värdera den inte utan bara skapa den, andas den och lev den. Det som får ditt hjärta att sjunga. Inte för att imponera på någon annan, inte för att någon annan ska bli nöjd. Utan bara för DIN skull. 
Igår blev det någon timmes bad och sol. Vädret är alldeles perfekt nu och vattnet varmt. Jag suger in värmen, solen, energin och laddar för mörkare, kyligare klimat ett tag.



Vi var på vernissage igår kväll. Det var någon konst natt här i Palma. Det blev ingen lång runda för oss. Men det besök vi gjorde var så coolt. Underbara tavlor av två kvinnor som arbetar tillsammans Maja & Isa . Min konstintresserade man blev alldeles salig. Vi köpte med indiskt hem och som altid blev jag lite extra lycklig på den indiska restaurangen. Dofterna och indisk musik, det gör mig glad. 
Idag har jag haft fotosession med Pernilla till min hemsida. Ett påfyllande möte! Det är som jag känt henne länge redan. Samtalet bara flyter! Det var jättekul att bli fotad. Lite stelt i början men sedan lossande det. Är nyfiken på bilderna. Jag har en oerhört positiv känsla av detta samarbete. Be Happy formas under tiden. Det är som att jag har en känsla jag vill förmedla och nu ska formen sättas. Men den är organsik och ändras hela tiden. Vill inte låsa in mig i ett fack och tex enbart arbeta med ayurvedan. Jag har många strängar på min lyra och det gäller bara att få fram det på rätt sätt. Jag tror vi är något på spåret. Whiii! Spännande.
Det är många känslor idag. Björn skickade hem ett paket idag med DHL. Böcker, yogamattan och arbetsprylar. Månaden har gått fort! Det känns vemodigt att lämna Mallorca samtidigt som vi vet att vi snart kommer tillbaka. Jag är lite spänd på hur det känns att komma hem till Båstad. Vår första höst i Båstad. Det gäller att vara kreativ för att hålla denna sköna känsla levande där hemma under höst och vinter halvåret. Särskilt för en Vata/Pitta kvinna som jag är. Kylan sluter mig en del. Tar energi. Men nu ska jag inte fokusera på det. Det blir bra! Allt blir bra! Allt ÄR bra och helt perfekt. Eller hur?
Vad gör ni i helgen?
Jag har just avbokat Yin yoga event ikväll för min axel är inte bra ännu. Jag har bokat tid hos fina Erika när jag kommer hem (min naprapat) Smörjer med Sancho droppar och Aloe vera gel (hade inget liniment men det här tycks funka fint). Jag ska shoppa en del idag. Käka lite tapas och ta något glas cava. Det är i princip den enda form av alkohol jag druckit här nere. 
Nu vaknade min tjej!

Hasta la vista

Inga kommentarer: