onsdag 19 september 2012

Livskvalité

Det blev en eftermiddags lunch/middag i La Lonja området. Vi njuter verkligen! Ibland blir vi alldeles tysta och bara söker varandras blick. "Jag vill stanna" säger jag och min man instämmer. Vad är det som gör skillnaden? Till att detta lockar oss kontra Båstad? Livskvalité sa min man. Mmmm....just det. LIVSKVALITÉ - exakt så känner jag. Det vi uppskattar i livet finns det gott om här. Sverige är så klart underbart och väldigt bra på många, många sätt. Jag är inte heller ute efter att jämföra. Jag är bara så nyfiken på vad det är som lockar oss här. Som känns så bra att det blir tårar i ögonen av tanken på att åka hem. När vi är hemma i Båstad blir det säkert också skönt. Men det där med "Borta bra men Hemma bäst" känns inte lika aktuellt för mig som det brukar. Mer "Home is where your heart is" och det är där Björn och Linn är. Många andra är också oerhört viktiga för mig. Så klart!
Det kan också bero på att Båstad inte känns som hemma riktigt. Vi trivs där. Men det är inte vårt hemma ännu. Det känns inte sorgligt eller jobbigt utan är bara ett konstaterande. Jag tror att det är en mening att det är så just nu. Det gör det enklare för oss att våga prova något annat. Följa våra drömmar!
Jag får massor av idéer vad jag skulle kunna göra här i Palma. Be Happy funkar överallt.
Men nu är det onsdag kväll och flera dagar kvar. Stranden, Yin yoga happening på Earth Yoga fre kväll, träffa en gammal god vän på ett glas på lördag. Sen blir fokus på Båstad igen. Jag jobbar på hemsidan. Slipar på mina idéer och vill skapa något bra som jag verkligen står för.
Nu har min man och jag suttit med varsin laptop en lång stund. Vore trevligt med en kram!
Fortsatt skön kväll till er och en varm kram från mig.


3 kommentarer:

Håkan sa...

Så gott att läsa att ni har trivts på Mallorca. Om en månad är den min tur och hela långa November ska avnjutas på bästa sätt; på cykeln. :-)

Må toppen,
Håkan

Ulrika Forsell sa...

Tack Håkan! Härligt med Mallorca i november. Vi har sett många på cykel här och måste vara en underbar natur att cykla i. Har du varit nere vid Cala Deia? Där har du lite backar att trampa uppför ;)
Há det bra!

Ulrika

Håkan sa...

Hej!

Jag ska uppför alla tuffa stigningar du kan tänka dig. :-)
Har inte varit på Mallorca förut så det blir ett äventyr. Vi ska bo i Cala Millor. Har ni varit där? Jag är rädd för att man inte vill hem igen - den känslan har jag läst mig till här. :-)

/Håkan