onsdag 19 september 2012

Dagarna kommer och dagarna går....

Idag är vi väldigt softa. Vi fick varsin distans behandling igår kväll av en dansk kvinna jag gått hos tidigare. Hon bor nu på Ibiza med sin familj och jag kom i kontakt med henne igen för ett tag sedan. Hon är en utav dessa magiska personer jag mött och som har hjälpt mig/ hjälper mig på min resa. Jag har gått på mycket alternativ behandlingar genom åren. Mycket bra och en del inte fullt lika bra. Det är som att utvecklingen går mer och mer åt att jobba på ett energiplan. Att rensa bort blockeringar och öppna upp för att vi ska kunna ta emot det goda i livet allt mer. Tankar och obalanser i kroppen sitter ihop. Tar vi oss inte an obalansen kan sjukdomar utvecklas. Det är som olika stadier. Ayurvedan handlar också mycket om detta.
Alla människor är inte öppna och mottagliga för att arbeta på ett energiplan. En del tycker det låter som bla,bla,bla..... Jag ser mig själv som en smart, förnuftig och balanserad människa och för mig är allt det här med energi så självklart. Hur man däremot kan ta en tablett för varenda symptom som kroppen signalerar, bedöva sig med alkohol, skräp mat, koffein och att gömma sina känslor bakom massor av "måsten" och jobb, träning mm DET är för mig bla,bla,bla....Så olika men varken rätt eller fel.
Jag är glad att jag kommit i kontakt med dom för mig rätta personerna. Nyfiken på Ann? www.homeotreat.dk Där kan ni läsa om vad hon erbjuder. Mina varmaste rekommendationer!

Idag är det lite reaktioner på behandlingen och kroppen är ganska trött. Men på ett behagligt sätt. Det hjälper ju också att veta att kroppen jobbar med att släppa gammalt och på så sätt släppa in ny energi.
Jag ligger ute på terassen och summerar lite av vår resa. Det är några dagar kvar ännu men samtidigt går det mot hemresan. Vi har som ni förstått helt klart fått mersmak. Det trodde jag att vi skulle få. Det är något med Mallorca som känns så bra i hela kroppen. Här lever jag! Avslappnad, nyfiken, glad och slipper frysa. Det ju inte lika varmt året om och när det är kallt blir det ju ganska kallt inomhus här pga av dåligt isolerade hus. Men den varma perioden är så mycket längre än hemma. Jag funderar på om jag skulle kunna bo utomlands alltid? Det tror jag inte men helt klart en längre period. Med Skype, Facebook, Viber osv blir avstånden mindre med nära och kära. Vissa relationer kan även starkas och få ny luft under vingarna. Det är lätt att ta varandra för givna när avstånden är korta. Det är inte heller självklart att man träffas ofta bara för att man kan. Tvärtom!
Jag ville öppna upp för och välkomna yogan i mitt liv igen under denna resan. Det har jag gjort! Axeln känns av lite igen och jag är osäker på om jag kan gå på Vinyasan imorgon. Jag hade planerat att yoga ännu mer än jag gjort med det har inte blivit så. Dels huvudvärken som höll i sig första tiden och sedan är det inte helt lätt att få någon struktur på yogan här hemma med Linn som klättrar på mig :) Men då tänker jag skratt, glädje och enkelhet. Ketut, medicinmannen från Bali i boken "Lyckan, kärleken och meningen med livet" som jag fortfarande läser menar att Yogan ibland är så allvarlig. När han ska lära Elisabeth att meditera säger han att hon ska LE, le med hela kroppen tom. med sin lever. Detta tror jag på! Att vi ska skratta mer!!! Så jag är glad för den yoga jag gör. Glad att jag hittat Earth Yoga studion och glad att jag fått ny yoga inspiration.
Solat är det jag gjort minst här på ön. Det blir inte viktigt när man är i värmen en längre tid. Jag njuter av att kunna vara utomhus när som på dagen i lätta kläder. Nu blir det hem till raggsockorna igen. Jag vet! Det kan vara charmigt det också. Men detta känns bättre för mig...just nu.
Jag älskar det lugna tempot, dofterna, alla caféer, utbudet, havet, solen.
En del av våra upplevelser här tror jag vi märker av först när vi kommit hem igen. Så brukar det vara när man reser. Den där "effekten" visar sig ofta längre fram. Vi har en del att smälta.
Nu ska jag vila en stund innan Linn vaknar och det är dags för lunch.
Adios

Inga kommentarer: