tisdag 18 september 2012

Sena kvällen!

Ännu en skön Mallis dag. Saluhallen i morse för att köpa lite smått och gott. Det är svårt att bara köpa det jag behöver när jag är där. Blir gärna något mer, bara för att....Typ en stor bit Gruyere ost som är fantastiskt god. Frukost på terassen. Det är lite svalare nu på morgonen. Men framåt nio börjar temperaturen komma uppåt 25 -27 grader som är dags temperaturerna för tillfället.
Idag har vi haft en väldigt lugn dag. Jobb på förmiddagen med avbrott för förmiddagskaffe på El Peritto.
Café Latte till mig, Cappuccino till Björn och Babyccino (bara skummad mjölk) till Linn.
Efter lunch här hemma, bestående av omelett med den nyinköpta osten och körsbärstomater, stekta gröna paprikor, rivna morötter och en avocado sallad, blev det lekplatsen.



Jag fick lite tid att leka med kameran igen :) Det är ganska skönt att hänga på lekplatsen en stund. Men också en träning i vems spann som tillhör vem, vänta på att gungan ska bli ledig osv. Efter lekplatsen ville jag fika. Nu har jag även lyckats lära min dotter att säga fika. Hmmm...det är något jag är uppväxt med - fika. Är du det? Min man är inte alls det men även han har anpassat sig till denna viktiga stund på dagen, FIKA. Min systers små killar är också "fika-killar". Vi brukar skratta åt det där vi syskon. Man kan ju välja nyttig fika. Det gör vi oftast hemma. Men idag blev det café Cappucccino och där är lätt att lockas till lite väl mycket godsaker. Idag struntade jag i dom där 80/20 (80% nyttig mat och 20% bus.) Lägger jag ihop hela dagen blev det nog hyfsat men fikat - Det blev 100% bus. Väldigt gott i stunden men inte fullt lika gott efteråt. Men konstaterade att snart är vi hemma och Båstad och där blir café besöken ytterst begränsade med det urval som finns så här års. Då blir det mest nyttofika hemma.


Idag har vi varit lite "smådepp" för att vi snart åker hem. Men det blir bra det med. Vi kommer tillbaka. Vi har fått så mycket av dessa veckor. Drömmar blir verklighet. Visst är det spännande?!


Inga kommentarer: