måndag 17 september 2012

Yogautmaning

Startade dagen med att träffa en vän från Helsingborg. Hon och hennes man har lägenhet här i närheten. Det blev en kopp te och liten snack stund. Sedan blev det en tur till lekplatsen. Det är lite kul för nu börjar jag hälsa på en del mammor. Vore ju bra att kunna lite spanska så det får bli till att plugga i höst inför nästa besök.
Vid kl två var det dags för Vinyasa yogapass igen. Det är nybörjar pass jag går på men för mig är dom ganska utmanande. Jag hamnade precis framför yogaläraren idag igen. Hon korrigerade mig mycket och det är så bra. Samtidigt märkte jag att tankar om att prestera kommer "Gör jag fel eller? Är det bara mig hon är på hela tiden?"  Ahaa! Så långt ifrån yogans andemening. Tillbaka på mattan i kroppen, släpp tankarna. Inget rätt och inget fel. Ödmjukhet av att jag faktiskt står där på mattan. Att jag ger mig själv den gåvan. Min kropp har spänningar, bålstyrkan behöver tränas upp. Ryggraden förlängas och in, in med andetaget. Vi jobbade en del med att öppna upp hjärtat (det psykiska då för er som inte är inne i yogans värld). Jag kunna känna motstånd men också en vilja att ta emot. Öppna upp!
Hon tog fram några elever för att visa på olika kroppars förutsättningar att göra down facing dog (en återkommande position i yogan). Helt nya infallsvinklar och en ny känsla i kroppen att göra hunden. Mycket bra undervisning. Men visst finns det motstånd. Det hinner komma och gå en hel del känslor under ett pass och efteråt också för den delen. Jag kände av axeln efter passet. Vet inte om jag över sträckte i någon rörelse. Nacken har knakat för fullt men mest med känslan att jag släpper spänningar.
Jag är lite kär i min tillfälliga yogastudio och kanske blir det min studio en längre tid framöver. Vi får se!


Resten av dagen....sen lunch/middag på The Room. Det är många restauranger som erbjuder Menú del Días. 3 rätters för runt 12 euro, helt OK pris tycker jag och god mat. Vi besökte några mäklarbyråer för att kolla utbudet att hyra längre perioder här nere. Sedan El Corte Ingles och inköp av liten docksulky till Linn. Malligaste tjejen i hela varuhuset när hon fick gå omkring på deras Supermercado när vi handlade mat. Det hade blivit mycket mat om vi köpt allt hon försökte få ned i sin vagn. Vi är ganska slut när vi varit ute på stan med vår lilla tjej ett par timmar.
Snart dags för sängen!

Namaste

Inga kommentarer: