måndag 10 januari 2011

En något seg måndag!

Idag vaknade jag med värk i nacken och lite huvudvärk. Det var jättelängesen jag hade ont i huvudet...graviditeten tycks snarare balansera mig. Men idag var det segt! Som tur är ska jag på gravid thai yoga massage på Prebalans i eftermiddag. Det ska bli underbart! Kroppen behöver lite extra omvårdnad nu. Tid att gå inåt, samla kraft och fokus inför det som komma ska. :) i helgen var vi i Malmö och hämtade ett jättefint skötbord/byrå som vi hittat på Blocket. Det blev så bra! Varje gång jag nu går in i sängkammaren blir jag alldeles varm i hjärtat av lilla babyhörnan som börjar växa fram där. Jaaa! Mamma-hormoner...idag tex fick jag en avi om att jag hade ett paket att hämta. Jag trodde först att det var ett litet paket från Gò Boken som jag besällt till bebisen. Men det var min nya I-phone 4 som kommit...och jag blev nästan lite besviken ;) ha, ha ,ha...bara lite. Det blir kul med ny telefon också förstås! Men det är verkligen något som händer i en när man ska bli mamma. Förändringar som jag inte riktigt förstår alla dagar. Men facineras utav!

Nu har jag badat lavendelbad, legat på spik-kudden, ätit, druckit en liten kopp ekologiskt nescafe och fått nack massage av Björn. Känns som det börjar lätta i huvud och nacke. Skönt!
Jag behöver ta tag i mina rutiner, stiga upp lite tidigare mer yoga och meditation. Har ökat på lite kapha i jul som segar kvar i kroppen....Våren ligger framför även om januari gråa dagar är ett faktum. Men det ljusnar en minut för varje dag! Det inger hopp, lust och förväntan.

Jag njuter av fina tulpaner som jag fick igår av en vän! Ett vårtecken!
Puss och ha en fin måndag.....,..

1 kommentar:

Anonym sa...

detsamma till dig.../// LINA