fredag 30 januari 2009

Uppiggad med växtfärg

Så var det dags för att färga håret igen. Jag har skrivit om tidigare om besök på Carpe Naturam. Carpe Naturam drivs av Wivecka Nordström en mycket varm och strålande kvinna. Hennes fina salong ligger i Ramlösa och jag har turen att bo granne med salongen. Detta kan definitivt ha sina fördelar då växtfärg ska sitta i håret riktigt länge. Gärna över 2 timmar!
Behandlingen inleddes med en underbar huvudmassage. Rummet släcktes ned så när som på tända ljus. Mjuk musik fyllde rummet! Det tog inte lång tid för mig att bli totalt avslappnad. Rummet doftade av rödvin som kokats med lavendel och rosmarin. Jag rekommenderar verkligen alla att besöka en ekologisk frisör/ naturfrisör!

Så sattes hårfärgen i och det tog sin lilla tid till mitt tjocka hår...Eftersom klockan va rätt mycket så bestämde vi att jag skulle gå hem och sedan skölja ur färgen själv. Så här "snygg" var jag när jag kom hem till min man som väntade med middagen.


Tja - vad ska detta bli för resultat...
Jag kan ju säga att det var ganska mycket färg att skölja ur. Henna pulvret blir som en lera och det tar en stund att skölja ur. Resultatet kom inte till sin rätta förrän idag efter en schamponering ( idag med John Masters Organics Hair Reconstructing Shampo - superbra!)

Här är resulatet! Jag är nöjd!

Det känns väldigt vårdande för håret med växtfärg. Det blir väldigt glansigt och starkt.På bilden har jag Yogasjal från TAJALA - Små guldtrollsländor på vit ekojersey 349 kr. Finns på Be Happy from måndag.

På söndag har Be Happy 1 års jubileum och det firar vi med flera erbjudanden. Skriver mer om det imorgon!

Besök gärna http://www.carpenaturam.se/ för mer info om Wiveckas salong.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fin du blev! Jag har bestämt mig för att färga/tona håret med ekologiskt medel nästa gång. Ska kolla om det finns någon liknade frisör i närhete, men man får nog fara in till Stockholm. Där finns Bi Lein i alla fall och hon är eco-frisör.