torsdag 16 januari 2014

Moln i Palma!



Vi har något sämre väder idag vilket betyder moln, lite regn och ca 15 grader. Ganska mysigt faktiskt! 
Projekt inskolning pågår här och det går framåt. Vi lämnar en liten stund längre per dag och är uppe i en timme nu. :)
Jag märker att hon börjar släppa in det roliga mer och mer. Jag släpper också vilket känns bra. Så himla rätt för oss exakt nu. Som att vi väntat hela lilla familjen på att ta detta steg.
Det blir inte massor av gjort denna timme för mig och största utmaningen är att välja café för morgonkaffe och blogginlägg. Ja! Jobbigt eller hur? 
Imorgon kanske vi kan fixa ny dator till mig. Känner mig aningen vingklippt utan då jag har massor av ord som vill ut i olika former. 
När jag sitter här och skriver med soft musik i bakgrunden konstaterar jag att förr eller senare får vi det vi önskar. Det gäller att aldrig sluta tro, hoppas och se det vi vill ha. 
Kram!!!


3 kommentarer:

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
Låter som ni har det gott! Mallorca är en fin ö att bo och leva på och att realisera drömmar på! Har alltid tyckt att värme och sol får drömmarna att lyfta lättare och högre.
Härligt att inskolningen går i rätt riktning! Förstår att det är ett stort såväl som positivt steg för hela er familj! Vi är just hemkomna från en veckas semester på Kanarieöarna. Så härligt med sol, värme och en massa familjetid. Blogspot vill dock inte lägga ut mina foton. Får låta min it-make titta på det ikväll!!
Må så gott!
Kram Anna

Ulrika Forsell sa...

Hej Anna! Så skönt med semester och sol. Min man sa häromdagen att vi skulle behöva en vecka på Kanarieöarna. :) Trots att man bor på en turistö är ju inte det lika med tecken att vara ledig. Miljöombyte gör alltid gott! Vår första semester blir nog här på ön. Några förslag? Ser fram emot att du få ut semesterbilder på bloggen.
varm kram Ulrika

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
Säkert busbilligt att flyga inrikes till Kanarieöarna från er! Men det låter klokt att semestra på vackra Mallorca när ni bor där! Några förslag; kanske några dagar uppe i Port Pollenca. Fina bad och lite stadskänsla i ett. Dessutom nära Pollenca med dess marknad etc. Eller varför inte några dagar i mysiga lilla Estellence? Dock ingen sandstrand att tala om, vilket brukar vara poppis när man har småbarn. En annan del jag gillar är östra sidan. Kanske bo i lilla Porto Petro och ta minitåget eller cykeln eller bilen ner till fina Mondrago nationalpark med dess fina badvikar. Eller Cala Figuera...
Hösten 2012 bodde vi på ett mysigt litet hotell i Soller en natt. Fick rum med takterass, sonen älskade det och kanske kunde ni ta tåget upp från palma för en ministay? Se detta inlägg på min blogg; http://bokcafeetibyn.blogspot.com.es/2012/10/pa-overattningstur-till-apelsindalen.html
Mallorca är verkligen en underbar ö så många pärlor!
Önskar er en fin söndag på ön! Snöglopp hemma hos oss! Mannen och jag har just sett på husletarprogram utomlands på tv8play. Härligt att drömma sig bort!
Kram Anna