tisdag 14 januari 2014

Finna balans

Det går framåt med inskolningen. Små, små steg och signaler att hon trots tårar är med på detta steg. Att det också är kul någonstans fast att hon inte hunnit ta in det roliga riktigt ännu. 
Jag sitter återigen med en kaffe och känner in nyanserna i detta nya steg. Det kommer bli bra! Vår höst har sannerligen handlat om att komma i ordning med allt nytt. En startsträcka som varit ganska tuff. Nu har saker börjat sätta sig och det är tid att finna balansen i tillvaron och familjen. 
Egen företagande i all ära, det ger frihet men kräver ganska mycket egen kraft. Ingen annan att luta sig emot. 
Jag titulerar mig Lifestyle Coach och tänker vidare kring detta...Vägleda människor i livsstilsfrågor, ska det behövas? Ja! Verkligen. I dagens samhälle tappar många bort kontakten med det som är naturligt. Jag gör det också emellanåt. Det är just därför jag jobbar med det jag gör. För flera år sedan hade jag långt ifrån den kraft inom mig jag idag har. Då var det obalans på många plan. Så började jag söka efter något som jag tror bäst kan benämnas som harmoni och lugn i själen. Mina redskap blev en ren kost, andning, medvetenhet, yoga, promenader, massage, energibehandlingar och ett fantastiskt nätverk av fina vänner. Men det största handlar om beslutet att leva ett liv i sanning och glädje. När vi funnit möjligheten i att göra våra val ur den källan spelar det inte så stor roll om du dricker kaffe eller inte. Äter kött eller inte. Det är beslut som oftast kommer av sig självt i så fall. Visst spelar kosten stor roll  den tar jag hänsyn till när jag coachar. Men att finna balans i livet är en mycket större resa. Jag gör själv den där resan hela tiden. Den upphör inte! Men vi kan ha en behagligare tillvaro genom att göra påfyllande val.

Nu ska jag betala mitt kaffe som jag idag dricker på Rialto Living. Snart ska jag gå förbi Zunray och titta till min dotter. 
Jag önskar dig en fin tisdag och kan berätta att i Palma skiner solen och det känns som vår. 
Kram 

Inga kommentarer: