onsdag 11 maj 2011

Vardagslyx!

Jag märker att jag uppskattar nya saker...dom kanske inte är nya men jag ser på dom med nya ögon. Mellan blöjbyten, amning och tvätt förgylls vardagen av små upplevelser...
-Som en lång dusch med Weledas duschcreme -Granatäpple som doftar helt ljuvligt och gör kroppen härligt mjuk och len. (Finns tom på ICA nu!)
-Ett fotbad med peeling och insmörjning av en skön creme. Fötterna är som nya!
-En kopp ekologiskt nescafé med en skvätt grädde i...detta har blivit en vana sen jag blev mamma. En mysig liten stund med något litet gott till. Har mer fikabegär nu! Om det beror på att jag är hemma mycket eller om amningen kräver extra kalorier vet jag inte....
-En liten stund över att blogga!

Jag vill bara klargöra att Linn är den som förgyller tillvaron mest - så klart. Jag bara ler åt att livet förändras och plötsligt tar någon annan person upp ens tid. Saker som innan var självklara blir jag nu mer medveten om. Jag märker också behovet av att fylla på mig själv för att vara en bra och närvarande mamma. Det gör jag med sådana små saker som ovan. Oftast räcker en liten stund. Sen är jag DÄR igen! Med pussar och kramar!
Hur gör du för att hitta vardagslyx? Den behövs ju faktiskt oavsett vår livssituation. Eller hur?

Inga kommentarer: