måndag 9 maj 2011

Skönt med en lugn måndag.

Vi har tagit det lugnt med besök de första veckorna sen Linn föddes. Nu känner jag mig starkare och piggare och vi har börjat ta emot vänner. Förra veckan blev lite väl intensiv! Det var bara roliga besök men det blev lite väl många på en gång. Igår kväll kände jag så tydligt behovet av att vara ensam med Linn och Björn. Jag håller fortfarande på att lära känna vår lilla dotter. Jag håller på att landa i att vara mamma. Kroppen genomgår en förändring från gravid till ammande...jaaa mycket händer....i det behövs stillhet och vila. Tid att reflektera och begrunda livets mirakel. Så denna veckan blir lugn! Idag är vi bara hemma. Jag har gjort ett antal försök att sätta mig i solen en stund men då vaknar Linn och vill vara i famnen. Hon vill inte alls sova i vagnen idag! Så nu har jag parkerat mig i soffan istället och satt mig framför datorn. Linn snusar gott här bredvid. Närhet är bäst! Jag får känslan av att hon känner av när det är mycket runt oss och vill då ha extra närhet. Så denna vecka blir lugnare.


Det var kul att ha mina systrar här i helgen. Vi har skrattat, pratat, ätit och såklart gosat med lillan. Ibland känns det allt lite trist att vi bor så långt ifrån varandra. Just det där vardagliga försvinner ju...som en fika en helt vanlig onsdag, dela en flaska vin en fredagkväll, eller bara ta en promenad ihop.


Mina kära systrar på besök - till vänster Sofia och till höger Magdalena.


Linn får massor av fina presenter hela tiden. Det är ju kul tycker mamma :) Här kommer bilder från några personligt gjorda gåvor av konstnärliga vänner.



Vackert keramikfat med texten: Älskad från första stund, tillverkat av Lena Alffram.


Detta fina halsband fick Linn fick av min väninna Louise Lovén som är silversmed. Hon gör "personliga smycken skapade med mening och omtanke". Titta in på hennes hemsida via länken ovan!



Vackert silverhjärta till Linn!


Nu har Björn kommit hem och vi ska ta en runda med vagnen. Så nu avslutar jag detta blogg inlägg för dagen.

Inga kommentarer: