lördag 7 maj 2011

Helg!



Solen är tillbaka och värmen med den. JIPPI! Fast jag känner av pollen så det blir en del nysande när jag är ute. Nässköljningskannan får komma till användning så här års.

Just nu sover Linn i vagnen och jag ska göra en Västerbottenpaj på dinkelmjöl. Mina systrar är på ingång, dom har flugit hit från Stockholm ( den ena bor med sambo och barn i Alsike och den andra med sin man i Heby). Det blir första gången dom träffar Linn! Så det blir spännande både för dom och oss. Vi träffas inte så ofta bara vi systrar så det är extra kul att ses. Björn är och hämtar dom nu.

Till lunch blir det Västerbottenpaj, rökt lax med senapsvinegrätt, matjesill och en sallad på färsk spenat. Maten ikväll står Björn för men ekologisk kyckling från Bosarps står på menyn. Jag älskar mat och känner en kreativitet och glädje i köket. Dessutom vet jag då vad som finns i maten och kan välja bästa tänkbara råvaror.

Det blir ett kort inlägg idag. Njut av en solig helg kära ni! Det är magiskt grönt ute! Maj är en vacker månad och det är bara att ta för sig av naturens gåvor. BLISS

Inga kommentarer: