tisdag 29 november 2011

Bestulen....

En kort inlägg för jag ska snart in till stan på lunch med man och dotter samt fixa ny mobil. Igår var jag och fikade på Grand Coffee i Helsingborg. En kär vän som jag inte träffar så ofta och där samtalen är låååånga och djupa. Vi satt där på fiket med varsin kopp grönt te och njöt av trevligt sällskap. Plötsligt står en man av utländsk härkomst med en skrynklig lapp framför oss som han håller upp över bordet.  Jag fick bara en stark känsla av att jag ville han skulle gå. Kändes som han fejkade. Men visst drog ett uns av dåligt samvete över mig när han gick utan att vi skänkt/ köpt något...vad han nu ville. Det stod bara något otydligt i svag blyerts på lappen. Efter ett tag upptäcker jag att min I-phone är borta!!! Så nog fick han med sig något alltid.... Blev olustig!!!! Särskilt över alla bilder, filmer på Linn som finns i telefonen. Som ett intrång i min privata sfär...läskigt.  Men kom på att jag lagt över det mesta på datorn. Dessutom hade jag kodlås på telefonen. Förmodligen rensades telefonen snabt och säljs vidare på svarta marknaden. Jaaa...det väckte en del känslor den där stölden. Nu när jag delat den här så lämnar jag det till historien.
PAUS!
Nu har jag hämtat ut en ny telefon. Denna gånge en vit I-Phone 4. Kunde väntat ett par veckor på
 I-Phone 4S. Men det känns inte viktigt med senaste versionen. Kameran skulle visst vara bätte....jag tycker kameran i min telefon är kanonbra redan. Teknikens under....kommer ju aldrig stanna utan bara bli bättre och bättre. Så man får allt ligga i för att ha det senaste.
Nu ska jag försöka få igång nya telefonen.
Green Chai yogi te är upphällt, mörk choklad och pepparkakor framplockat och Linn leker på golvet. Here we go!

Fick några rader ur en Lundell text på mina läppar. Delar med mig som en liten påminnelse att se upp för tjuvar ;)

"Låt sanningens låga brinna och se upp för mörker män.
Du har allt här i världen att vinna om du ger kan du få dubbelt igen" (ur Lundells Håll fast vid din dröm)

Inga kommentarer: