onsdag 1 april 2009

Andas & ge dig hän


Igår gjorde jag ett skönt hathayoga-pass på Yogabonita! www.yogablogita.blogspot.com Tack fina Britta för ett skönt pass. Lokalen var fantastisk och passade en "sinnlig" person som jag. Visserligen är det bara mig det handlar om - där på mattan...men ändå...visst är inramningen trevlig. Känslan i lokalen, dofterna och de tända ljusen.

Britta gjorde sin "jungfrufärd" som yogalärare igår och det gjorde passet växande på något sätt. Från första instruktionen till Savasana...föddes Yogabonita fram. Britta gjorde oss uppmärksamma på vår andning och det händer något nytt med andningen i varje yogapass. Mitt i en asanas blir plötsligt ett andetag djupare och rörelsen blir djupare och mer intensiv.
Ge er hän! uppmanade Britta oss. Då kände jag en inre lycka - andas och ge mig hän! Så enkelt men samtidgt svårt. Svårt att släppa taget, känna tillit...tillit till kroppen och andetaget. Men när det händer så blir det självklart. Då vill jag bara yoga mer och mer och andas, andas, andas.

Namaste!

2 kommentarer:

Nina sa...

Så fint du beskriver passet och din upplevelse, tack!

Lisen Bengtsson sa...

Jag ska vara med nästa vecka!! kram Lisen