fredag 19 juli 2013

Vill bara säga Hej!

Bråda dagar! Städning, slutföra, umgås, tvätta, kolla med försäkringar, adressändring, hälsa på hos farmor, låta allt ta låååång tid för att en 2-åring inte vill skynda sig, hänga med sina bonusar, checka av att allt är OK med väntande lägenheten och möbler, sitta i solen en kvart, dricka rosé, gråta lite, skratta hysteriskt med bonusdottern Amanda, inse att jag inte hinner fotvård innan flytten....som om det inte fanns fotvård på Mallis ( kommer bo granne med ett SPA :). Ja just nu är det slutspurten i Sverige innan Palma väntar.
Passar på att summera för mig själv vad jag känner. Det är så många känslor och samtidigt ett lugn inom mig. Jag tror inte riktigt vi kan ta in att vi faktiskt snart bor på Mallorca. Det är så mycket här och nu för att hinna med allt inför flytten. Det känns rätt att det är så. När vi sitter på flyget då får vi pusta ut och inse att vi faktiskt är på väg mot vår stora äventyr. För det är ett äventyr för oss! Ett äventyr att skapa ett liv och en vardag i ett främmande soligt land med ett språk vi faktiskt inte kan ännu.
Jag har mina små gråtstunder här hemma. Tårarna är mest förknippade med att släppa det gamla. Dom är tillåtande och rensande. Jag har alltid haft lätt att gråta och ser det enbart som en gåva. Gå och bära på känslor tror jag inte ett dugg på. Däremot är mina tårar nu för tiden mer av slaget att jag blir rörd. Gråter en skvätt och fortsätter framåt. Jag är sällan ledsen någon lång stund. Ledsen är något annat för mig. Ett kvarhållande och en oförmåga att ta nästa steg.....då kan jag bli ledsen och tyngd. Tårar däremot är ett uttryck för min själ.....en connection mellan min själ och mitt hjärta tror jag. Mmmm.....

Det är projekt "flyttstädning för inspektion av vår petige hyresvärd på söndag", som pågår just nu.
Vi har rengjort spis/ugn (läs min man;)) så lunchen idag fixade Jocke på bistron. Vi hittade en bit lax och en påse kantareller i frysen men ville inte ställa oss och steka när allt blänker så fint. Då är det bra att vara kompis med kocken. Voilá! Detta trollade han fram av vår frysrensning.
Vi kommer sakna Jocke, Ninna, Fiona och gänget på Bistron.


Det blir allt för nu! På med plasthandskarna och skura toaletten. Kan det vara något för en fredagseftermiddag?

Hasta la Vista!!!

Inga kommentarer: