söndag 21 juli 2013

Vaknar i Hemmeslöv.

Det var en tuff dag igår. Min bror och flickvän kom vid nio på morgonen för att hjälpa till med flytten. Jag vaknade med småont i huvudet. Lyckad dag att ha ont men fick bli en tablett.
Björn och Per körde möbler till vårt förråd där en del ska magasineras. Vi tömmer ju kontoret också så det blir en del saker. Malena tog hand om Linn på förmiddagen. Jag städade! 
Det blev paus med grillade surdegsmackor på Bokhandlargården.
Min vän Ida kom och hjälpte till med städningen framåt eftermiddagen. Så tack vare henne och Malenas hjälp med städning fick vi mycket gjort. 
Så dags att säga hejdå till Per och Malena. Det gick bra och jag ansträngde mig att tänka på att Vi ses snart igen. Då med deras lilla bebis, Linns kusin. 
När alla åkt satte jag mig på golvet och hade ett litet bryt. Trött och huvudvärken ville inte släppa. Tårarna fick komma och det lättade lite. Både Björn och jag är överens om att detta var tuffare än vi räknat med. Både känslomässigt och allt jobb runt flytten. 
Men nu är lägenheten tömd. Resväskorna packade. Mesta städningen gjord! Jag ligger i en bäddsoffa i Hemmeslöv/Båstad bredvid en sovande Linn. Björn är redan iväg för att slutföra röjning av kontoret. Om en stund ska vi till lägenheten för den sista städningen.
Idag behöver jag lite extra styrka. Ett djupt andetag och tillit!!! 
Kram 

Inga kommentarer: