tisdag 31 mars 2009

Reflektioner efter hälsomässan...

Nu är hälsomässan slut och igår gick dagen åt att till att plocka upp alla produkter på hyllorna igen. Jag är nöjd med mässan och det var så kul att massera! Jag har saknat massagen - det märker jag nu när jag är igång igen. Det är så otroligt roligt att ge hawaiiansk lomi-lomi massage. Att kunna hjälpa människor till avslappning och självläkning det ger så mycket tillbaka. På mässan gjorde jag hand och underarms massage...att få sina händer masserade är mycket avkopplande och flera blev förvånade över vilken effekt det gav. Jag var rätt trött i armarna på söndagskvällen.....Men när man gör något kul så återhämtar man sig snabbt. Har du också märkt det? Det har gett så mycket energi och det är bara den fysiska tröttheten som kommer. Den är rätt behaglig! När man har arbetat med sin kropp och sina händer, äter en god middag och sen bara känner hur tröttheten kommer. Den där sköna tröttheten - då när man sover så gott!
För mig blir mina behandlingar en balans till web-shopen och alla timmarna framför datorn. Läs mer om behandlingarna på http://www.ulrikaforsell.blogspot.com/
Jag masserar med ekologisk kokosolja från PUKKA - jag har i dagarna fått in ytterligare en kokosolja till web-shopen. En variant med smaken bevarad för smaksättning av smoothies och annat, samt en utan smak för massage, och matlagning. Jag lägger upp produkterna i butiken i veckan och skriver då ett nytt inlägg med mer info om denna fantastiska olja.

Ikväll blir det ett efterlängtat yogapass på nyöppnade Yogabonita ( se inlägg längre ned). Min kropp längtar! Yoga is the answer - always...
Har du inte provat yoga - så gör det! På http://www.alltomyoga.se/ hittar du schyssta yogaställen runt om i landet. Det finns massor av olika yoga och alla kan hitta sin favorit.

Dags för lunch!

4 kommentarer:

Happy sa...

Jag var på hälsomässan i Sthlm jag, den var riktigt bra.
Men jag tänkte fråga dig om du vet vart man kan köpa rosessans, jag såg att det fanns rosvatten, men jag letar mer efter en essans som är "ätbar". Vänliga hälsningar Idun

Ulrika Forsell sa...

Hej! Jag säljer Pukkas Rosewater. Det är ätbart och kan användas i matlagning och i tex te. Jag använder oljor från Younglivings när jag masserar http://www.youngliving.us/products.asp och där finns det ren rosolja -dock väldigt dyr. Kanske att du själv kan göra ett utdrag av rosenblad, jag vet att det behövs väödigt mycket rosenblad och jag skulle ju rekommendera ekologiska rosor. Som sagt Pukkas Rosewater kan ju vara i alternativ för dig. Jag säljer det och det kostar 175 kr för 100 ml.

Anonym sa...

Hoppas det blir ett bra yogapass!
Kul att det gick bra på mässan.

Ibsensibb sa...

Hej Ulrika!

Tack för att du kom på yogan, så härligt att känna stödet...
Jag tänkte föreslå att du tar med några flyers/kort nästa gång du kommer. Jag kommer inte sälja mattor, utan bara ha till utlåning och vill hänvisa vidare till dig.

Kram Yogabonita Britta