tisdag 19 maj 2009

Försommar, ljuva dofter & annat härligt....

Efter en dag i Stockholm är det skönt att sträcka ut sig på hotellsängen med datorn i knäet. Mätt och gó efter en japansk måltid....jag är barnsligt förtjust i kyckling med nudlar. Med japanska smaker är det en riktig höjdare och gör mig alltid behagligt mätt.

Intrycken av denna dag är många och blandade. Blueberrylifestyle, www.blueberrylifestyle.se på Sibyllegatan är ju allid kul att besöka. Dessutom kul att se att Be Happy har flera av märken som finns där. Noga utvalda produkter! Jag promenerade idag så det blev ingen storshopping på Blueberrylifestyle som ju annars har en hel del superfoods, teer, mat och annat. Det blev sen en lunch på Yogayama www.yogayama.se jag satt ute och njöt en god soppa med fantstiskt gott bröd. Shopen brukar vara bättre men jag tror det är ny regi på Yogayama och kanske blåser förändringarnas vindar, rätta mig om jag har fel.

Jag var sen mycket nyfiken på Sundloef Organic Skincare ( stavas inte så men jag hittar inte hur jag gör ett danskt ö). http://www.sundloef.com/ Butiken ligger på Linnégatan och var väl värt ett besök! Två mycket trevliga och kunniga kvinnor driver butiken med ett antal ekologiska skönhetsmärken. Bla John Masters Organics som ju även finns på Be Happy! Jag föll även för Spiezia Organics produker och inhandlade en alldeles nyinkommen ansiktspeeling samt en kroppspeeling. Underbara dofter och ursnygga förpackningar - helt baserade på utvalda örter. Där fanns även ett stort utbud av Dr Hauschkas produkter som ju också är med bland mina favoritmärken.

Snygg & enkel butiksinrednig med många ekologiska godsaker för naturlig skönhet!

Sedan hade kära Lena Alffram, vår keramiker rekommenderat ett besök på Mad Elf Art & De Likasinnade på Sibyllegatan 51. En underbar butik en trappa ned! Med handplockad noga utvald feminin design, doftljus, egentillverkade affirmationsböcker och smycken från Temple of Spirited Living och annat vackert. Detta var verkligen en "vill ha" butik för Ulrika! Supergullig personal, söt lokal och den rätta känslan...Hemsidan är tillfällig www.mad-elf-art.com En butik jag kommer besöka igen! Tack för det Lena!

Just det ja! Ljuva dofter hade verkligen de ekologiska parfymerna från Rich Hippie, som finns på Sundloefs. Jag föll för doften Bliss: Deep, romantic, uplifting, feminine floral with notes of bulgarian Damascena Rose and Tunisian citrus.

Imorgon blir det besök på Söder!

Så kul att hitta nya märken, inspiration och träffa trevliga människor!

Inga kommentarer: