fredag 22 maj 2009

Fylla på & låta landa!


Denna bilden blev rätt kul - bakgrunden är från hotel Rival på söder

Dessa dagar har jag verkligen fyllt på med intryck, inspiration och umgänge. Det är kul att komma upp till Stockholm. Utbudet är så stort och det går alltid att finna det man söker. Det blir många timmar i bilen på väg hem till Helsingborg - ett utmärkt tillfälle för alla intryck att landa in och det blir många bra samtal där i bilen.
När Skånes landskap öppnar sig så blir jag alltid lika lycklig! Här finns min kreativitet och här känner jag ro i själen. Men visst är det kontrasterna som är häftiga och det ena utesluter inte det andra....
Idag har jag varit rätt trött - fast på ett behagligt sätt. Tog en stund på spikmattan och det var välgörande. Nu har vi varit och handlat! Ikväll blir det majskyckling och grönsaker. Vi tog en tur till Systembolaget och det är kul att se hur det ekologiska sortimentet ökar. Ett glas rosé blir gott till maten.

Jag är väldigt yogasugen! Har läst Yogajournals www.yogajournal.com som jag köpte på Yogayama och blir alltid så inspirerad av den tidningen. Snygga bilder, recept och yogapositioner....Denna veckan blir det Yogabonita för min del och yoga med Britta.
Blev också så sugen på att skapa min egen yogaplats hemma efter att ha bläddrat i Yogajournal och läst reportaget: Create a yoga sanctuary at home.

Idag provade jag både Face Srub och Body Skrub från Spiezia - så jag känner mig underbart len och dofterna var så fräscha. Sen blev det Spirit of Maya kläder som var extra sköna efter ett par dagar i jeans. Har väntat på den där rätta känslan att släppa in yogan och låta den vara där hela tiden. Det finns saker som distraherar, jag kan alltid skylla på någon annan eller något annat. Men ansvaret är alltid mitt eget. Det är bara jag som kan göra förändringen!
För mig är inspirationen så viktig! Den vill jag gärna förmedla, både här på bloggen och med www.behappy.se.

Att möta sig själv och sina rädslor, begränsningar och föreställningar är så befriande.
Allt finns redan där för att upptäckas!
Namaste!

3 kommentarer:

Joanna Oskarsson sa...

Oj vilken bild (på dig)! Hot hot hot!

Britta sa...

Hej Ulrika,

Vad härligt du verkar ha haft det!
Jag håller med, yogajournal är verkligen en bra tidning, och deras hemsida är toppen.

Kram kram

Ulrika Forsell sa...

Tack Joanna!!!
Britta - det var superbra i Stockholm. Ses snart!