tisdag 16 juni 2009

Holistics proteinpulver

Jag har jobbat med hälsa i över 15 år nu! Masserat, drivit hälsokostbutik, gått kurser, läst massor av böcker osv....
För mig är hälsosamma val enkla, självklara och roliga. Men visst kommer jag ur fas ibland! När det är mycket annat och när jag är stressad då kan maten bli lidande. Men som ett brev på posten svarar kroppen med trötthet och obehag. Ibland känner jag mig känslig men jag brukar gilla ordet sensitiv bättre. Jag lyssnar på kroppen och den ger mig hela tiden signaler om vilka val som är bäst för mig. Det gäller bara att lyssna!

Holistics proteinpulver är en räddare i situationer när maten blir lite lidande. Det är ett rent vassleproteinpulver med proteinspjälkande enzymer som ökar upptaget. Det ger en lugn mage och ett stabilt blodsocker. Fritt från tillsatser och sötningsmedel som tyvärr ingår i många proteintillskott. Ger vi kroppen rätt protein som ju är kroppens byggstenar så svarar den med att bli lugn och stabil. Vi mår bra helt enkelt!

Många kunder hör av sig om just detta, att magen mår bra när dom startar dagen med en proteindrink samt att dom står sig fram till lunchen utan kurr i magen.
Pulvret finns i smakerna vanilj, jordgubb och choklad.

Jag brukar börja dagen med en smoothie bestående av:

2-3 dl rismjölk
1 ekologisk banan
1 dl hallon
2 skopor holisitcs proteinpulver vanilj
ca 1/2 msk linfröolja ( holisitc)
ca 1/2 msk kokosolja ( Holistic eller Cocosa)
Bara att mixa och njuta! Kan varieras hur mycket som helst med bär och frukter. Chokladpulvret med rismjölk och eko banan är smaskens.

Vill jag ha en rensande efftekt på tarmen så tillsätter jag Holisitcs psylliumfröskal som rensar och sätter fart på magen.

Produkterna finns på Be Happy! Klicka här om du vill läsa mer.

Nu ska jag packa paket och skicka till kunder. Sen blir det uppläggning i shopen av ny musik som kommit in. Snatam Kaur...underbar röst och underbar musik för stillhet och yoga.

Inga kommentarer: