söndag 5 juli 2009

En söndag i juli


När man driver eget suddas ofta konturerna mellan jobb och fritid ut. Det handlar mer om en livsstil. Mitt Be Happy bär jag ju hela tiden. Letar inspiration, kunder, samarbetsparnter, planerar, säljer, ger rådgivning mm. Det finns där hela tiden! Men visst är det även viktigt att släppa tankarna och bara vara i nuet. Mindfulness - Här & Nu!

Juli får bli en sådan månad för mig och även någon vecka in i augusti. Jag har lite småsaker till att fixa i dagarna men sen kommer jag endast att skicka varor efter beställningar. Leveranser kommer ske 2 ggr/ veckan under juli. Främst måndagar & torsdagar - men är det bråttom med något så maila mig så ser vi om det kan fixas.

Det blir en soft semester främst här hemma i Helsingborg. Helsingborg är en underbar sommarstad så det ser jag fram emot. Det blir en hel del yoga, läsa böcker, måla ( förhoppningsvis), umgås med vänner, sola och bada. En tur till Österlen får det också bli. Någon dag i Helsingör och kanske en tur till Ven.
Jag gillar att ha valmöjligheterna! Men vill inte planera in för mycket utan ta dagen som den kommer. Låta saker landa, andas och möta sina känslor. Det är inte alltid enkelt! Sommaren och semester kan vara ett tillfälle där även jobbiga känslor kommer upp...när vi stillar oss...När vi har tid att känna efter. Det är bra! Det bästa är att bara andas och känna - så kommer lugnet. Tid att bara vara! Det är värdefullt! Efter ett par Stockholmsbesök inser jag hur viktig balansen är för mig. Fylla på med intryck och storstadspuls men sen få strosa omkring här hemma, pyssla på terassen, läsa, laga mat, baka eller bara sitta och glo ( som en man så charmigt utryckte mindfulness en gång.)...att bara sitta och glo...det är rätt skönt och framförallt värdefullt för vårt sinne.

Idag har vi bara en "slappardag". Igår var vi på en mycket trevlig konfirmation och trädgårdsfest. God mat och trevliga människor! En härlig sommarkväll! Idag är det något svalare och det passade min sinnesstämning bra. Har pysslat om rosorna på terassen, skriver lite på bloggen, funderar. Njuter av att se söta katten Felix ligga och softa utanför och Björn som nyss bytte solstolen mot soffan här inne. Det är lugnt på gården idag...fåglarna kvittrar, grannen planerar grillfest. Det är en söndag i juli och sommaren är HÄR!

1 kommentar:

Ibsensibb sa...

Grattis i efterhand på bröllopsdagen! Vilket härligt firande, och verkligen värt att fira. Kram på er båda/ Britta